مسکو ورود ۸ مقام اروپایی را به روسیه ممنوع کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور ورود ۸ دیپلمات اروپایی را به خاک خود ممنوع کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه تنش‌ها میان روسیه و اتحادیه اروپا، مسکو ورود تعدادی از مقامات اروپایی را به خاک روسیه ممنوع کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است «ما فهرستی از اسامی ۸ مقام اروپایی را ارائه کردیم که ورود آن‌ها به خاک روسیه ممنوع است.»

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: تصمیم برای جلوگیری از ورود مقامات اروپایی پاسخی به تحریم‌های این اتحادیه علیه مقامات روسی است.

طی هفته‌های اخیر روابط روسیه و تعدادی از کشور‌های اروپایی متشنج شده و به اخراج دیپلمات‌ها منجر شده است.

پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای در مورد روسیه را تصویب کرد و خواستار تحریم پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲، یک شرکت هسته‌ای در این کشور و قطع ارتباط روسیه با تعاونی مالی جهانی شد. این قطعنامه الزام آور نیست.

پیش از این، مقامات چک ادعا کرده بودند که روسیه در انفجار‌های انبار‌های اسلحه در سال ۲۰۱۴ نقش داشته است و ۱۸ کارمند سفارت روسیه را اخراج کرد. وزارت خارجه روسیه اعتراض قاطعی در این باره انجام داد و در پاسخ ۲۰ کارمند سفارت چک در مسکو را اخراج کرد.

با این وجود نماینده روسیه در اتحادیه اروپا تاکید کرده که فکر نمی‌کند این اتحادیه روابط دیپلماتیک خود را با مسکو قطع کند.

ولادیمیر چیزوف اعلام کرد: بیشتر کشور‌های اروپایی درخواست‌های جمهوری چک برای اخراج دیپلمات‌های روسی را نادیده گرفته‌اند. چندی پیش پراگ مدعی شد افسران اطلاعاتی روسیه در انفجار انبار‌های اسلحه این کشور در سال ۲۰۱۴ دست داشته اند و بسیاری از دیپلمات‌های روسیه در این کشور را اخراج کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار