کاهش ارائه خدمات دیپلماتیک سفارت آمریکا در روسیه

در پی تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو، سفارت آمریکا در روسیه اعلام کرد از دوازدهم ماه مه فقط خدمات کنسولی اضطراری به شهروندانش ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت آمریکا در روسیه اعلام کرد که از دوازدهم ماه مه فقط خدمات کنسولی اضطراری به شهروندان آمریکا ارائه می‌دهد و اعطای ویزای غیر دیپلماتیک را متوقف می‌کند.

سفارت آمریکا در روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: که از تاریخ ۱۲ مه، سفارت این کشور در مسکو فقط خدمات کنسولی مهم و اضطراری را ارائه می‌دهد.  این کاهش خدمات به جهت اقدام دولت روسیه در  ۲۳ آوریل است که مسکو اعلام کرد مجوز ویزا به آمریکا برای اتباع خارجی را نمی دهد. 

سفارت واشنگتن در مسکو همچنین از شهروندان آمریکایی حاضر در روسیه خواست در صورت انقضا ویزای آن‌ها قبل از ۱۵ ژوئن این کشور را ترک کنند.

سفارت آمریکا از اینکه بخاطر اقدامات دولت روسیه مجبور شد ۷۵ ٪ نیروی کار کنسولی را کاهش دهد، ابراز تاسف کرد.

در ۱۵ آوریل، آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد که ۳۲ فرد و سازمان را تحت تأثیر قرار داد. این تحریم‌ها همچنین موسسات مالی آمریکا را از خرید اوراق قرضه دولت روسیه در هنگام استقرار اولیه پس از ۱۴ ژوئن منع می‌کند.

روز بعد وزارت خارجه روسیه در اقدامی تلافی جویانه‌ از ورود هشت مقام فعلی و سابق آمریکایی به روسیه  برای زمانی نامحدود جلوگیری و  بسیاری از دیپلمات های آمریکا در سفارت مسکو را اخراج  کرد.

چندی پیش، مسکو فهرستی از «کشور‌های غیردوست با روسیه» را اعلام کرد که آمریکا در صدر این کشور‌ها قرار داشت. «اوکراین، لیتوانی، جمهوری چک، استونی، انگلیس و گرجستان» از دیگر کشور‌هایی بودند که در این فهرست از آنها  نام برده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار