خطیب زاده:

ایران از تغییر لحن عربستان سعودی استقبال می‌کند

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: ایران و عربستان می‌توانند با پشت سرگذاشتن اختلافات وارد فصل تازه‌ای از تعامل و همکاری برای نیل به صلح و ثبات و توسعه منطقه‌ای شوند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر ولیعهد عربستان در خصوص مناسبات ایران و عربستان و منطقه اظهار کرد: با دیدگاه‌های سازنده و روش گفت‌وگو محور، این دو کشور مهم منطقه و جهان اسلام می‌توانند با پشت سر گذاشتن اختلافات، وارد فصل تازه‌ای از تعامل و همکاری برای نیل به صلح و ثبات و توسعه منطقه‌ای شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران با ارائه پیشنهاد‌ها و طرح‌هایی برای گفت‌وگو و همکاری در منطقه خلیج فارس از جمله پویش صلح هرمز (ابتکار امید) پیشگام مسیر مودت و همکاری منطقه‌ای بوده و از تغییر لحن عربستان سعودی استقبال می‌کند.

خطیب زاده ابراز امیدواری کرد ماه مبارک رمضان ماه رحمت و مغفرت الهی سرآغازی مبارک برای همگرایی جامعه اسلامی و زدودن جنگ و آوارگی و ناامنی از این منطقه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مواظب باشید!!!!!! یه آب زیر کاهیه این آل سعود که فقط خدا میدونه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ذلت از این بدتر که به یک تبسم وهابیون عربستان اینقدر خوشحال میشیم
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۵۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
کشورهای منطقه باید دست از تجاوز به خاک همدیگر بکشند و اینگونه دخالت‌ها و دست درازی ها را متوقف کنند و صلح و دوستی را به جای جنگ و خونریزی در منطقه خاورمیانه حاکم کنند.
پیروز جنگ یمن عربستان و یمن نیستند ،پیروز این تجاوز به خاک همسایه آمریکا و کشورهای غربی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
مدافع رهبر
۰۶:۱۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
این تغییر لحن از ترس شکست های اخیر در مقابل عزیزان یمنی است وگرنه این خونخواران که روابط رو با اسرائیل عادی سازی کردند آدم نمیشن و دارن از شکست مفتضحانه در مقابل یمن به دامان ایران فرار میکنن
United States of America
احمد
۰۵:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ایران و عربستان دو کشور بزرگ جهان اسلام الگویی خوب میتوانند باشند برای گسترش مناسبات منطقه برای کشورهای اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
تغییر لحن عربستان اونهم با این سرعت خیلی مشکوک هست
بنظرم این تغییر موضع خبر از جنگ میده و عربستان با دور زدن امارات و بحرین و داشتن روابط غیر رسمی با اسرائیل برعکس امارات و بحرین که فکر میکنند اسرائیل برنده نبرد احتمالی خواهد بود داره بیطرفی خودش رو اعلام میکنه تا وارد جنگ نشه. با این اوضاع و احوال انگار واقعا الان ما در استانه جنگ هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ده ضربه شمشیر مانده تا ال سعود از بین بره فریب قرانهای زده شده بر سر نیزه را نخورید...تاریخ داره تکرار میشه مراقب باشید دوباره فریب را نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
جواب سعودی رو باید با موشک داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس خون خاشقچی چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۵۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
این صلح و تعاملات سازنده یک نصرت و پیروزی بزرگ الهی از طرف خداوند جل جلاله برای جهان اسلام ناب محمدی ص محسوب می شود و یمن مظلوم هم از محاصره همه جانبه ظالمانه خارج می شود و تمامیت ارضیش و استقلالش به رسمیت شناخته می شود و تمامی مزدوران و ارتش عربستان سعودی به پشت مرزهای عربستان عقب نشینی می کنند و دوران و فصل جدیدی از سازندگی و شکوفایی برای یمن مظلوم جنگ زده پیروز سرافراز آغاز می شود این نصرت الهی و پیروزی بزرگ بر امت واحده رسول الله ص امت واحده حزب الله سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و یمن مظلوم سرافراز پیروزمند مستقل را پیشاپیش تبریک می گوییم . و من الله توفیق .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .