سازمان ملل: یمن بدترین بحران انسانی در جهان را پشت سر می گذارد

معاون هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل تاکید کرد که یمن بدترین بحران انسانی در جهان را پشت سر می گذارد و هیچ کشوری در جهان به اندازه آن از گرسنگی رنج نمی برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، مارک لوکوک هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اوضاع انسانی یمن را بدترین شرایط موجود در جهان  توصیف کرد.

مارک لوکوک گفت: یمن بدترین بحران انسانی در جهان را پشت سر می گذارد و هیچ کشوری به تعداد آن گرسنه ندارد.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل افزود: اقدامات بایدن امیدواری در مورد اوضاع یمن را افزایش داد اما اگر این حرف ها عملی نشود، امید به وجود آمده از بین خواهد رفت.

وی با تأکید براینکه دو سوم مردم یمن به کمک های فوری نیاز دارند، تصریح کرد: رویکرد دولت بایدن به دیپلماسی و کمک در یمن شانس موفقیت بیشتری ایجاد خواهد کرد.

مارک لوکوک گفت: تنها راه حل بحران یمن، فرآیند صلح است و اکنون توافق خوب و جامعی برای صلح در یمن وجود دارد.

جو بایدن از زمان آغاز به کار خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که اولویت دولت او، یمن و پایان دادن به جنگ در این کشور است، اما هنوز اقدام عملی خاصی در این زمینه صورت نگرفته و همچنان حملات ائتلاف سعودی به مردم بی دفاع این کشور و نیز محاصره آن ادامه دارد.

در همین حال شبکه المسیره گزارش داد که عربستان سعودی طی شبانه‌روز گذشته، ۱۸ بار شهرستان صرواح و ۲ بار منطقه مدغل در استان مأرب را بمباران کرده است؛ این حملات همزمان با پیشروی گسترده نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان مارب صورت می گیرد و تلاش برای متوقف کردن این پیشروی از سوی ریاض و متحدان آن همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
الهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار