تحریم‌های انگلیس علیه روسیه و آفریقای جنوبی

انگلیس در چارچوب قانون ماگنیتسکی، شماری از شهروندان روسیه، آفریقای جنوبی و آمریکای مرکزی را تحت تحریم قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس در چارچوب قانون جدید ضد فساد خود، شماری از شهروندان روسیه، آفریقای جنوبی و آمریکای مرکزی را تحت تحریم قرار داد.

بر اساس این گزارش، انگلیس در نخستین استفاده از این قانون جدید به منظور مبارزه با آنچه سوء استفاده‌های حقوق بشری و فساد در خارج از این کشور خوانده شده، تحریم‌هایی را علیه ۱۴ فرد روسی، تجار خانواده گوپتا در آفریقای جنوبی و نیز مقاماتی که در آمریکای مرکزی متهم به کمک به کارتل‌های مواد مخدر هستند، اعمال کرد.

تحریم‌های لندن علیه این افراد شامل بلوکه کردن دارایی‌های آن‌ها و همچنین امتناع از ورود آن‌ها به انگلیس می‌شود. این افراد همچنین امکان استفاده از کانال‌های مالی انگلیس را نخواهند داشت.

وزارت خارجه انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که مانع از آن خواهد شد که افراد فاسد از انگلیس به عنوان پناهگاهی برای پول‌های کثیف خود استفاده کنند.

گفتنی است قانون جدید ماگنیتسکی به مانند قانونی مشابه خود در آمریکا به نام «سرگئی ماگنیتسکی» نامیده شده ایت. سرگئی ماگنیتسکی وکیلی بود که پس از بازداشت، اندکی بعد در زندانی در روسیه جان باخت. او مدعی تقلب گسترده مالیاتی مقامات روسیه شده بود.

این قانون جدید به دولت انگلیس این قدرت را می‌دهد تا افرادی را که مدعی است در نقض‌های جدی حقوق بشر و فساد دست داشته اند، مورد مجازات قرار دهد.

پیشتر نیز زباستیان کورتس، صدر اعظم اتریش در سخنانی با اعمال تحریم های بیشتر از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه مخالفت کرد.

وی در گفت و گو با روزنامه سوئیسی « نویه زورشر زایتونگ» گفته بود: تحریم هایی که اتحادیه اروپا وضع کرده، درست و بجاست؛ اما مهم آن است که توجه بر روی گفت و گو گذاشته شود. در قاره ما، با روسیه تنها صلح امکان پذیر خواهد بود ونه ضد آن

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار