شکایت اتحادیه اروپا از شرکت دارویی آسترازنکا

اتحادیه اروپا اقدام قضایی علیه شرکت تولید واکسن آسترازنکا را به دلیل عدم تحویل به موقع آغاز می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا از شرکت آسترازنکا به دلیل عدم تحویل به موقع واکسن‌ها طبق قرارداد، شکایت می‌کند.

انتقادات از شرکت «آسترازنکا» یکی از شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا در جهان، پس از اعلام شرکت مبنی بر اینکه قادر به تحویل واکسن‌های پیش خرید شده نیست، شدت گرفت.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، به دلیل عدم تحویل واکسن‌ها در موقع مقرر به کشور‌های اتحادیه اروپا، اقدامات قانونی علیه این شرکت دارویی را آغاز می‌کند.

استفان دی کرسماکر، از سخنگوهای کمیسیون اروپا، امروز دوشنبه گفت: «دلیل این امر این است که شرایط مذکور در قرارداد رعایت نشده اند و این شرکت در موقعیتی نبوده است که بتواند تعهدی برای تامین به موقع واکسن‌ها ارائه دهد.»

شرکت آسترازنکا به این اظهارات پس از مدت کوتاهی واکنش نشان داد و ادعا کرد که تمام موارد مذکور در قرارداد پیش خرید واکسن‌ها با کمیسیون اروپا را کاملاً رعایت کرده است و افزود که قرار است در دادگاه از خود دفاع کند.

پیش از این رسانه‌ها به نقل از یک منبع دیپلماتیک گفتند که اتحادیه اروپا قصد دارد تا اطمینان حاصل کند که تمام واکسن‌های پیش خرید شده در سه ماهه دوم سال جاری تحویل داده می‌شود.

در ماه مارس، «اورسولا فون در لاین»، رئیس اتحادیه اروپا، در یک کنفرانس مطبوعاتی از این شرکت دارویی ابراز ناامیدی کرد و گفت: «شرکت آسترازنکا بسیار کم و با سرعت کمی واکسن تولید می‌کند؛ این سرعت واکسیناسیون را کاهش می‌دهد.»

این اظهارات تنها چند ماه پس از آن صورت گرفت که شرکت آسترازنکا اعلام کرد که قادر نیست ۳۰۰ میلیون دوزی که در ابتدا متعهد شده بود در سه ماهه اول سال جاری میلادی تحویل دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار