از سرگیری دوباره تزریق واکسن کرونای شرکت جانسون در آمریکا

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا بار دیگر از تزریق دوباره واکسن کرونای شرکت جانسون اند جانسون خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، مجوز از سرگیری تزریق واکسن کرونای شرکت جانسون اند جانسون در آمریکا صادر شد.

بر این اساس، شورای مشورتی مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا ساعاتی پیش درباره واکسن جانسون اند جانسون برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ در این کشور تصمیم گیری کرد. بر اساس این تصمیم، تزریق این واکسن بار دیگر در آمریکا از سر گرفته می‌شود و وقفه در تزریق آن برداشته می‌شود.

مشاهده شش مورد از لختگی خون پس از تزریق این نوع واکسن در آمریکا سبب بروز نگرانی‌هایی درباره استمرار استفاده از آن شد و به همین علت تزریق آن به حال تعلیق درآمد. امروز کمیته مذکور با بررسی شواهد اعلام کرد تزریق واکسن جانسون اند جانسون مشکلی ندارد و تزریق آن می‌تواند بار دیگر در آمریکا از سر گرفته شود.

تاکنون هفت میلیون دوز از این واکسن کرونا در آمریکا تزریق شده است. ۹ میلیون دوز دیگر از این واکسن در آمریکا آماده تزریق است و با مجوز اخیر، برنامه واکسیناسیون در آمریکا سرعت بیشتری پیدا می‌کند. مزیت واکسن جانسون اند جانسون بر واکسن فایزر و بیون تِک (Pfizer-BioNTech)، واکسن مدرنا (Moderna) و واکسن آسترازنکا (AstraZeneca) این است که بر خلاف سه واکسن مذکور یک بار تزریق از واکسن جانسون اند جانسون کافی است و پوشش گروه‌های سنی آن نیز بیشتر است.

بر اساس نظر کمیته علمی آمریکا، مزایای استفاده از واکسن جانسون اند جانسون بر معایب آن بسیار برتری دارد. این کمیته اعلام کرد می‌توان واکسن جانسون اند جانسون را با بیشترین تعداد توزیع و تزریق کرد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

در کمیته فوق، ده نفر به استفاده از این واکسن رای مثبت دادند، چهار عضو کمیته با از سرگیری مجدد تزریق این واکسن مخالف بودند و یک نفر نیز رای ممتنع داد. بر اساس تصمیم این کمیته، هیچ محدودیت جدیدی از نظر گروه سنی یا جنسیتی برای تزریق این واکسن اعلام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار