۴۶ درصد جمهوری‌خواهان حکم قاتل فلوید را اشتباه می‌دانند

بر اساس نظرسنجی جدید، تقریبا نیمی از جمهوریخواهان معتقدند حکم هیئت منصفه دادگاه افسر پلیس مسئول قتل جورج فلوید اشتباه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، ۴۶ درصد از پاسخ‌دهندگان جمهوری‌خواه در نظرسنجی سی‌بی‌اس و یوگاو گفتند که هیئت منصفه  دادگاه درک شووین، افسر پلیس مسئول قتل جورج فلوید، حکم اشتباهی را صادر کرد و این در حالی است که تنها ۱۰ درصد از دموکرات‌ها چنین نظری دارند.

بر اساس این نظرسنجی، ۷۵ درصد از کل شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند حکم هیئت منصفه درست است و ۲۵ درصد این حکم را نادرست می‌دانند.

سی‌بی‌اس یادآوری کرد ۲۵ درصدی که حکم هیئت منصفه را علیه شووین نادرست می‌دانند، می‌گویند آن‌ها قویا با ایده‌های جنبش جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد، مخالفند.

طبق تصمیم هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به قتل جورج فلوید، شووین در ارتباط با قتل درجه ۳ محکوم شد. بر این اساس، او با بیش از ۴۰ سال حبس مواجه خواهد بود.

این پرونده تا حد زیادی یک همه‌پرسی درباره خشونت پلیس و نژادپرستی نظام‌مند در نیروی انتظامی آمریکا تلقی شد. محکوم شدن چاوین، یک پیروزی مهم برای جنبش عدالت اجتماعی در آمریکاست و نمایندگان دموکرات امیدوارند محکومیت او، تلاش‌ها را برای تصویب اصلاحات جامع پلیس به جریان بیندازد.

۶۰ درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی می‌گویند عملکرد بایدن را در خصوص قتل فلوید و محکومیت چاوین تایید می‌کنند.

بایدن در روز محکومیت شوون گفت: «ما نمی‌توانیم این لحظه را رها یا فکر کنیم کارمان انجام شد. ما باید بشنویم «من نمی‌توانم نفس بکشم. من نمی‌توانم نفس بکشم» این‌ها حرف‌های آخر فلوید بودند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این کلمات با او بمیرند.»

دو هزار و ۵۲۷ نفر در این نظرسنجی که از ۲۱ تا ۲۴ آوریل برگزار شد، شرکت کردند و درصد خطای آن ۲.۳ اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار