اتحادیه اروپا گردشگران واکسینه شده علیه کرونا را می‌پذیرد

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد گردشگرانی که واکسن‌های کرونای مورد تأیید آنان را دریافت کرده‌اند، تابستان می‌توانند از اتحادیه اروپا بازدید کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد گردشگرانی که با واکسن‌های تأیید شده از سوی آژانس دارو‌های اروپا در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، تابستان امسال می‌توانند به اتحادیه اروپا سفر کنند.

او در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گفت: توریست‌های آمریکایی که کاملاً واکسینه شده علیه ویروس کرونا هستند، می‌توانند در طول تابستان از کشور‌های اتحادیه اروپا بازدید کنند.

فون در لاین افزود: آمریکایی‌ها تا آنجا که من می‌بینم از واکسن‌های مورد تأیید آژانس دارو‌های اروپا استفاده می‌کنند و این امکان حرکت آزادانه و سفر به اتحادیه را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

او افزود: کاملا واضح است که همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بدون قید و شرط گردشگرانی که واکسن‌های مورد تأیید آژانس دارویی اروپا را دریافت می‌کنند، پذیرا خواهند بود.

آژانس دارویی اروپا سه واکسن کرونای «مدرنا، فایزر و جانسون اند جانسون» را که در آمریکا استفاده می‌شود را تأیید کرده است.
رئیس کمیسیوین اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد تا دو ماه آینده اکثر افراد بزرگسال یعنی حدود ۷۰ درصد افراد بالغ در کشور‌های اتحادیه اروپا واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند.

آژانس دارویی اروپا در حالی واکسن‌های جانسون اند جانسون را تایید کرده است که چندین مورد لختگی خون در مغز افرادی که این واکسن را دریافت کرده اند، گزارش شد و سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه کرد که تزریق واکسن جانسون اند جانسون تا بررسی کامل موارد لختگی خون متوقف شود، اما مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا روز شنبه بار دیگر از تزریق دوباره واکسن کرونای این شرکت خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار