دیدار و گفتگوی وزیر خارجه ایتالیا با آنتونی بلینکن در واشنگتن

وزیر خارجه ایتالیا در دیدار با همتای آمریکایی خود، درباره روابط دیپلماتیک مشترک و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا در سفر به واشنگتن با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

بلینکن پیش از دیدار به خبرنگاران گفت: پرونده‌های افغانستان، اوکراین و لیبی و همچنین مسائل مبارزه با ویروس کرونا و تغییرات آب و هوایی را در دیدار با وزیر خارجه ایتالیا بررسی می‌شود.

او با اشاره به اینکه این دیدار در چارچوب بزرگداشت ۱۶۰ سال روابط دیپلماتیک آمریکا و ایتالیا برگزار شده، افزود: این فرصتی برای تأکید مجدد بر تعهد واشنگتن برای همکاری با رم است.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: دموکراسی و حقوق بشر دو موضوع دیگری هستند که برای چندین سال دو کشور را متحد کرده است. نظرات و موضعگیری ایتالیا در این دو موضوع سرنوشت ساز خواهد بود.

سخنان مختصر بلینکن با خبرنگاران پیش از این دیدار برخلاف رویکرد مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا بود، زیرا او هنگام پذیرش مقامات کشور‌ها در وزارت امور خارجه، اغلب سکوت در برابر دوربین را ترجیح می‌داد، اما او نیز همانند پمپئو از پاسخ داده به سوالات خبرنگاران خودداری کرد.

ایتالیا از زمان ریاست جمهوری «جو بایدن»، به عنوان نخستین کشوری که وزیر خارجه خود را به واشنگتن اعزام کرده، در تلاش است تا با وجود همه گیری ویروس کرونا، به تدریج فعالیت حضوری در امور دیپلماتیک را از سر بگیرد.

قرار است وزیرخارجه ایتالیا با «آنتونی فائوچی» مشاور پزشکی کاخ سفید و «نانسی پلوسی» سخنگوی مجلس نمایندگان که از نژاد ایتالیایی هستند، دیدار و گفتگو کند.

آنتونی بلینکن و لوئیجی دی مایو پیشتر در حاشیه نشست کشور‌های عضو ناتو در بروکسل، توافق کردند که دو کشور به همکاری برای رسیدگی به چالش‌های جهانی مشترک ادامه دهند و حمایت خود را از همکاری قوی‌تر میان آمریکا و اتحادیه اروپا ابراز کنند.

وزرای امور خارجه آمریکا و ایتالیا همچنین درباره اقداماتی که ین دو کشور می‌توانند با یکدیگر برای قدرت بخشیدن به ناتو انجام دهند از جمله حمایت از اتو ۲۰۳۰ به عنوان بخشی از تلاش‌های ائتلافی برای شکست داعش مذاکره کردند. آن‌ها همچنین دیدگاه‌هایی را درباره چالش‌ها از سوی چین، آینده ناتو در افغانستان و حمایت از اصلاح سیاسی در لیبی تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار