نعیم قاسم: پروژه برحق ایران عامل ایستادگی و پیروزی آن می‌شود

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که ایران در مسئله هسته‌ای پروژه برحقی دارد و به همین دلیل ایستادگی می‌کند و پیروز می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «نعیم قاسم» معاون دبیر کل جنبش حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار تأکید کرد که عامل داخلی به میزان ۹۰ درصد باعث تشکیل نشدن کابینه این کشور شده است و حزب الله بخشی از طرف‌هایی است که در مسئله تشکیل دولت تلاش می‌کند.

او گفت: اگر امتیازدهی صورت نگیرد، تشکیل کابینه دشوار است و حزب الله نیز بخشی از طرف‌هایی است که در موضوع تشکیل کابینه تلاش می‌کند و به دنبال نزدیک کردن دیدگاه‌ها و متقاعد کردن طرفین به امتیازدهی است.

نعیم قاسم افزود: مدت زمان دستیابی به راهکار تشکیل کابینه، منوط به پاسخ دهی طرف‌ها و کم کردن برخی شروط است چرا که باید انعطاف پذیری بیشتری وجود داشته باشد. ما هیچ شرطی را بر هیچ کسی تحمیل نمی‌کنیم، اما تلاش باید ادامه یابد و ناامید نشد.

او با بیان اینکه طرف‌های خارجی و عناصر وابسته به آن، نقش مهمی در فروپاشی لبنان دارند، تأکید کرد: با وجود این مسئله، طرف‌های لبنانی در مسئله تشکیل نشدن کابینه، مقصر اصلی هستند. عوامل خارجی نفش بیشتری در فروپاشی داشتند و آمریکایی‌ها باعث آن‌ها شدند. سیاست‌های وارداتی عامل بحران امروز است نه سلاح حزب الله که همچنان از لبنان حفاظت می‌کند.

معاون دبیر کل حزب الله درخصوص مسائل منطقه‌ای گفت: ایران، پروژه مشخص و بر حقی دارد و به همین دلیل ایستادگی می‌کند و پیروز می‌شود.

او درباره توافق هسته‌ای ایران تصریح کرد: آمریکا فکر می‌کرد که اگر توافق هسته‌ای لغو شود، وضعیت به سود کشور‌های متحدش تغییر خواهد کرد، ولی در حال حاضر به این نتیجه رسیده است که شاید بازگشت به این توافق، باعث کاهش گرایش ایران به شرق شود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: احتمالا توافق هسته‌ای به دو ماه نیاز دارد تا مسیر خود را طی کند و آمریکایی‌ها بر این باورند که وجود توافق، بهتر از نبود توافق است. اگر ایران موفق شود آمریکا را به این توافق بازگرداند، پیروزی بزرگی به دست آورده و هر پیروزی برای ایران، پیروزی محور مقاومت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار