یک منبع مطلع نزدیک به تیم ایرانی حاضر در نشست وین:

اگر نشست وین به رفع تحریم‌ها ختم نشود، رابرت مالی باید دست خالی به آمریکا بازگردد

یک منبع مطلع گفت: از نظر تهران نشست وین نباید نتیجه‌ای جز رفع تمامی تحریم‌ها داشته باشد در غیر اینصورت رابرت مالی، باید دست خالی به کشورش بازگردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه پرس تی‌وی، یک منبع مطلع نزدیک به تیم ایرانی حاضر در نشست وین در حالی که تنها چند ساعت به برگزاری این نشست با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ باقیست، بر لزوم رفع کامل تحریم‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا انتخابی جز رفع تحریم‌های ضد ایرانی آنهم بگونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد، ندارد، افزود: ایران به الزامات ذیل برجام بصورت کاملا یکجانبه پایبند بوده است و از این رو واکنش واشنگتن نباید چیزی جز رفع تمام تحریم‌های ضد ایرانی باشد.

این منبع مطلع نزدیک به تیم ایرانی حاضر در نشست وین اظهار کرد: از نظر تهران نشست وین نباید نتیجه‌ای جز رفع تمامی تحریم‌ها داشته باشد و اگر به موضوعی دیگر منتهی شود، رابرت مالی، نماینده آمریکا باید دست خالی به کشورش بازگردد.

وی با اشاره به مشخص بودن دستور کار تیم ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، تاکید کرد:ایران زمانی اقدامات خود برای بازگشت به تعهدات برجامی را آغاز می‌کند که تمامی تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا رفع شده باشد.

هیجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت‌های ایران و گروه ۱+۴ روز جمعه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و شرکت کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را روز سه شنبه (۱۷ فروردین ۱۴۰۰) به صورت حضوری در وین دنبال کنند.

عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز ساعاتی پیش به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام، وارد وین پایتخت اتریش شد.

این نشست قرار است در حالی برگزار شود که مقامات کشورمان بر عدم مذاکره با مقامات آمریکایی تاکید کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ساعاتی قبل اعلام کرد که، مسأله کاهش تحریم‌های ایران در نشست وین مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما نمی‌خواهیم چارچوبی زمانی برای دستیابی به توافق با ایران قرار دهیم و با همپیمانان اروپایی مان در این زمینه هماهنگ خواهیم شد.

جلینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با حضور در یک جلسه توجیهی درباره برجام، اظهار کرده است که؛ واشنگتن لغو هیچ تحریم خاصی را پیش بینی نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، نشست وین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بیچاره رابرت مالی! بیچاره رابرت مالی! بدبخت شد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اگر موضوع مذاکره را به رفراندوم می گذاشتند قطعا اکثریت مردم مخالف مذاکره با این شیاطین بودند که جز به بدبختی و گرسنگی ملتها نمی اندیشند و چیزی غیر از استعمار ملتها را قبول ندارند و هرانچه دارند نیز از چپاول قبلی و فعلی بشریت دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۱۱:۱۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
ایکاش‌بجای‌این‌سفرهای‌بی‌حاصل‌اروپا ونشست‌درهتل‌های‌لوکس ‌سفربه‌منطق‌محروم‌ونشست‌دررفع مشکل آنان‌بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
مقاومت نتیجه می دهد اما اندک فاصله ای از مسیر باقیست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اینقدر گریه و التماس برا چیه از همان اول که رهبر انقلاب فرمودند من خوش بین نیستم این کار را نکنید . حالا انجام دادید نتیجه اش رو دیدید . دیگه بس کنید بابا تحریم ها رو برنمی دارند بیشترش هم می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
شما 4 کشور خودتان امریکا را مجاب کنید به برجام بیاید ما کجا بیایم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
مگه نمی گفتین که ما با امریکا نشستی نداریم ‌پس این رابرت مالی هویجه اونجا؟؟؟
یا ما هویجیم اینجا؟!
آخرین اخبار