معاون وزیر خارجه روسیه: ایران آمادگی خود برای بازگشت به برجام را نشان داده است

سرگئی ریابکوف از احتمال بازگشت ایران و آمریکا به مذاکرات غیرمستقیم پس از نشست سه شنبه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به احتمال بازگشت ایران و آمریکا به مذاکرات غیرمستقیم پس از نشست سه شنبه، اعلام کرد ایران آمادگی خود را برای بررسی معیار های بازگشت به برجام نشان داده است.

سرگئی ریابکوف گفت: مسکو انتظار دارد آمریکا و ایران پس از مذاکرات کمیسیون برنامه جامع اقدام مشترک، بحث در مورد احیای برجام را آغاز کنند اگر چه روسیه به تصمیم ایران در امتناع از مذاكره مستقیم با آمریكا احترام می گذارد.

در اوایل روز گذشته ، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین گفت مسكو آماده است تا ارتباطات غیرمستقیم ایران و آمریكا در مورد برجام را تسهیل كند. وی افزود كه هیچ تماس مستقیمی در روز سه شنبه كه قرار است جلسه كمسیون برجام در وین برگزار شود، بین طرف ایرانی و آمریكایی پیش بینی نشده است.

جمعه گذشته نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به صورت مجازی در سطح معاونان و مدیران کل وزیران خارجه ایران و ۱+۴ برگزار شد. طرف‌های باقی‌مانده برجام و همچنین برخی از منابع دیپلماتیک و رسانه‌ای از احتمال بازگشت واشنگتن به میز مذاکره برجام خبر دادند.

ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا با اعمال تحریم علیه ایران در سال  ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا در کارزار انتخاباتی خود وعده بازگشت  به برجام را داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
این اسپوتنیک همان واکسنه روسی هست؟ درضمن شرقپرستان اگاه باشید اختیار ایران دردستان روس هست مسئولان کشورما مترسک وتا روسیه اجازه نده نه به برجام برمیگردیم ونه ازبرجام خارج میشویم حالا متوجه شده اید که ما تحت مستمره چین وروسیه قرارگرفتیم؟ خخخخخخخخخ چه بلایی برسرکشوراوردید افراطیون تندرو بی منطق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
استدلال منطقی شما برای گفته هایتان چیست غرب پرست؟ تا به حال چه خیری از غرب به ما رسیده است؟ ؟ شرق و غرب در کسب منافع خود تفاوت ما هوی ندارند اما سابقه بعد از انقلاب اسلامی غرب کجا و شرق کجا ؟ شما که شامه مستعمره شدنتان خیلی قوی است چرا استعمار پیر غرب را درک نمی کنید؟ شاید چنان به شمیم فاضلاب های غرب عادت کرده اید که برایتان عادی شده و حس نمی کنید؟ و همه چیز غرب را گل و بلبل می بینید؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخ استفاده از شرق در این شرایط علا رغم فواید بسیار اقتصادی ، حد اقلش این است که باعث می شود تا غرب رقیبی در مقابل خود ببیند و از خواست های ناحقش بکاهد. تجچربه بازار را داشته اید ؟ تا زمانی که کالایی در دست یک شرکت یا مغازه ای است به میل خود و نیاز بازار بر قیمت ها می افزاید و یا با احتکار قیمت های آن کالا را زیر و رو می کند ، اما به محض حضور رقیب کنترول قیمت از دست می دهد و برای این که بازار را از دست ندهد مجبور می شود تا انعتاف نشان دهد.ایران خریدار و شرق و غرب همان رقیبان سیاسی و اقتصادی اند حال خود درکی منطقی داشته باش و اوضاع ملت را درک کن ، اگر توان درک داشته باشید؟
آخرین اخبار