اولیانوف: روسیه آماده است تا رابط ایران و آمریکا در موضوع برجام باشد

نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین گفت مسکو حاضر است در صورت لزوم ارتباط غیر مستقیم بین ایران و آمریکا را تسهیل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین از آمادگی روسیه برای آسان کردن ارتباط غیر مستقیم ایران و آمریکا در موضوع  برجام خبر داد.

اولیانوف اعلام کرد: هیچ ارتباط مستقیمی بین نمایندگان ایران و آمریکا در جلسه کمیسیون  مشترک وجود نخواهد داشت.

وی افزود: مسکو برای تسهیل ارتباط بین آمریکا و ایران بسته به چگونگی توسعه رویدادها در صورت لزوم تلاش خود را انجام خواهد داد.

جلسه کمیسیون مشترک قرار است روز سه شنبه در وین و با واسطه گری سرویس امور خارجه اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برگزار شود.

این دیپلمات ارشد تأكید كرد: روسیه به عنوان یكی از طرف برجام علاقه مند به احیای كامل توافقنامه است و آماده است تمام اقدامات لازم را برای رسیدن به این توافق انجام دهد.

مقامات کشورمان گفتگوهای مستقیم یا غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد کرده و می‌گویند پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.

این در حالی است که جلینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با حضور در یک جلسه توجیهی درباره برجام، اظهار کرده است که واشنگتن لغو هیچ تحریم خاصی را پیش بینی نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
ایران نیازی به رابط ندارد ما حرفمان را روشن بیان کرده ایم حال غربیها باید بین عمل به برجام یا خواندن فاتحه برجام یکی را انتخاب کنند.
آخرین اخبار