اعتراضات در انگلیس علیه لایحه افزایش قدرت پلیس ادامه دارد

شهروندان انگلیسی با تجمعات گسترده در سراسر این کشور، اعتراضات خود را علیه لایحه افزایش اختیارات و قدرت سرکوب گری پلیس اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اعتراضات در لندن علیه لایحه افزایش قدرت و اختیارات پلیس همچنان ادامه دارد.

در طول چند هفته گذشته، علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی، اعتراضات و تجمع‌های گسترده‌ای از سوی حدود ۱۰ هزار شهروند انگلیسی در سراسر این کشور علیه لایحه پیشنهادی دولت مبنی بر افزایش قدرت سرکوب‌گری پلیس، برگزار شد.

در درگیری بین پلیس و معترضان ۲۶ نفر به جرایم مختلف از جمله حمله به پلیس و نقض صلح دستگیر شدند. پلیس متروپولیتن در بیانیه‌ای گفت: احتمال دارد تعداد بازداشت‌ها افزایش یابد.

مشابه این اعتراضات در شهرهای انگلیس از جمله  بریستول، لیورپول و نیوکاسل نیز انجام شد.

تجاوز، خشونت و نژاد پرستی به سه مولفه اصلی و مهم در رفتار پلیس انگلیس با شهروندان تبدیل شده است. در این میان، افسران پلیسی که مرتکب بدترین جرایم جنسی یا نژادی می‌شوند، در سایه حمایت دستگاه قضایی و امنیتی این کشور قرار می‌گیرند.

خشم مردم انگلیس در واکنش به اقدام پلیس این کشور علیه مردمی که در مراسم یادبود یک زن ۳۳‌ساله قربانی خشونت یک افسر پلیس شرکت کرده بودند، افزایش یافته است. افسر پلیس انگلیس به جرم دست داشتن در این حادثه جنایی متهم شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار