تظاهرات در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در لندن

برگزاری تظاهرات در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی به درگیری با نیرو‌های پلیس در لندن و بازداشت ده‌ها معترض منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آی تی وی، برگزاری تظاهرات در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی به درگیری با نیرو‌های پلیس در لندن و همچنین بازداشت ده‌ها معترض منجر شد.

در زمانی که برگزاری تجمع بیش از دو نفر در انگلیس ممنوع است، برگزاری تظاهرات در شهر لندن، به صورتی واضح یک چالش مستقیم برای قوانین محدودیتی ناشی از کرونا محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر در مرکز لندن تظاهرات کردند و با پلیس درگیر شدند. پلیس نیز برخی از معترضان را بازداشت کرد.
افرادی از طیف‌های مختلف در این تظاهرات حضور داشتند که با اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی سراسری، با گذشت یک سال از زمان اعمال نخستین تعطیلی و محدودیت‌ها در انگلیس مخالفند. یکی از معترضان در سخنانی گفت ما می‌خواهیم آزاد زندگی کنیم.

این، یکی از چندین تظاهرات برگزار شده در سراسر انگلیس محسوب می‌شود که سبب شده است مرکز لندن به صورت کامل فلج شود.

این در حالی است که یک تظاهرات ضد نژادپرستی نیز در جنوب لندن برگزار شد. این اعتراض‌ها در حالی برگزار می‌شود که دولت انگلیس برای تعدیل قوانین مربوط به برگزاری تظاهرات به شدت تحت فشار قرار گرفته است. ۶۰ قانون گذار انگلیسی نامه‌ای را امضا و آن را برای وزارت کشور ارسال کردند.

گریسی بردلی عضو گروه "لیبرتی" در سخنانی گفت هفته گذشته دادگاه حکمی صادر کرد که در آن اعلام شده است بر اساس محدودیت‌های کنونی، برگزاری تظاهرات می‌تواند قانونی باشد. ما همچنین می‌دانیم پلیس وظیفه دارد برگزاری اعتراض‌ها را تسهیل کند، اما همچنان سردرگمی‌های زیادی وجود دارد.

اعتراض‌های اخیر انگلیس در شرایطی صورت می‌گیرد که یک هفته پیش نیز تظاهراتی در انتقاد از کشته شدن «سارا اورارد» توسط یک مأمور پلیس برگزار شد. اما یک افسر سابق پلیس انگلیس بر این باور است باید بین اتفاقی که آن زمان رخ داده و تظاهرات امروز در لندن تمایز قایل شد.

«دلا بابو» در سخنانی گفت موضوع سارا اورارد یک مسئله جداگانه بود. مردم برای او شمع روشن کردند. فکر کنم تفاوت قابل توجهی وجود دارد.

این تظاهرات تنها در لندن برگزار نشد، بلکه اعتراضی مشابه در کورنوال هم برگزار شد. معترضان درباره یک لایحه مرتبط با پلیس نگرانند که سبب می‌شود برخی از ابعاد کنونی محدودیت‌ها دائمی شود، اما دولت این موضوع را رد و تأکید کرده محدودیت‌های کنونی برای متوقف کردن روند گسترش این ویروس ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار