استقبال دیوان لاهه از رفع تحریم‌های آمریکا

دیوان بین‌المللی کیفری با استقبال از رفع تحریم‌های خود از سوی آمریکا، این اقدام را آغاز مرحله جدیدی از روابط با واشنگتن عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، دیوان بین المللی کیفری (لاهه) امروز (شنبه) در پیامی از تصمیم آمریکا برای لغو تحریم‌های اعمال شده علیه این دیوان در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ استقبال کرد.

این دیوان در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: دیوان بین المللی کیفری از تصمیم امروز دولت آمریکا در خصوص لغو دستورالعمل ۱۳۹۲۸ و پایان مجازات‌ها و محدودیت‌های اعمال شده برای صدور ویزا برای کارمندان لاهه استقبال می‌کند.

دیوان لاهه لغو تحریم‌های را به مثابه آغاز مرحله جدیدی از روابط دیوان و آمریکا عنوان کرد.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه از لغو تحریم‌های اعمال شده علیه مقامات دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وضع شده بود خبر داد.

بر این اساس، برخی منابع از تصمیم جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو فرمان اجرایی شماره ۱۳۹۲۸، که به منظور مسدود شدن دارایی‌های گروهی از اشخاص مرتبط با دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) صادر شده بود، خبر داده اند.

دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) طی یک رای گیری در ماه فوریه صلاحیت خود را برای رسیدگی به وضع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تأیید کرده بود و ماه پیش نیز اعلام کرد که تحقیق رسمی درباره وقوع جرائم جنگی در اراضی فلسطین اشغالی را آغاز کرده است.

با این حال به گفته روزنامه عبری زبان جروزالم پست، وزرای ارشد رژیم صهیونیستی، هنوز درباره رویکرد رسمی دادگاه بین المللی لاهه مبنی بر اتهامات مربوط به جنایات جنگی در فلسطین اشغالی گفتگو نکرده اند و تصمیمی برای پاسخگویی به این دادگاه ندارند.

از مقامات صهیونیستی که باید جوابگوی جنایات جنگی باشند، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم و «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم که در سال ۲۰۱۴ رئیس ستاد نیرو‌های مسلح تل آویو بود، هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار