دمشق: نفاق و دورویی آمریکا و غرب در نشست شورای امنیت عیان بود

وزارت امور خارجه سوریه جلسه دیروز شورای امنیت را شعله‌ای از شعله‌های نفاق و دو رویی بی سابقه آمریکا و غرب علیه سوریه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد آنچه که دیروز در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد رخ داد و به اصطلاح به بررسی اوضاع انسانی در سوریه اختصاص داشت؛ شعله‌ای از شعله‌های نفاق و دو رویی بی سابقه آمریکا و غرب علیه سوریه بود.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای در واکنش به سخنان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت درباره امور انسانی در سوریه افزود: شورای امنیت دیروز شاهد شعله‌های بی سابقه نفاق  آمریکا و غرب علیه سوریه بود، زیرا وزیر خارجه آمریکا بخشی از کینه ورزی‌هایی که دولت کنونی آمریکا و دولت‌های سابق این کشور از آن‌ها رنج می‌برند، بروز داد و تأیید کرد سقف نفاق، فریبکاری و دروغ گویی در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا حد و مرزی ندارد و چنین سخنانی شایسته سیاست‌های کشوری نیست که خود را ابرقدرت می‌نامد و بر مبنای حفظ صلح و امنیت بین الملل در شورای امنیت دارای کرسی دائم است.

در این بیانیه آمده است: رویکرد نمایندگان کشور‌های غربی و در صدر آن‌ها وزیر خارجه آمریکا، غیرانسانی و غیر سازنده بود، زیرا گفتمان سیاسی غرب به گفتمانی ایدئولوژیکی که زمان و مکانش گذشته، تبدیل شده و گفتمانی است که ادعاها، اتهامات و هذیان گویی هایش از توهمات بیمارگونه‌ای برگرفته که در قالب اشک‌های تمساح وزیر خارجه آمریکا برای سوری‌ها با بیان آمار و ارقام آوارگان، بی خانمان‌ها و فقرا تجلی یافت این در حالی است که وی خود را به فراموشی زده که واشنگتن عامل اصلی همه این رنج و مشقتها است.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد گفتار‌های مقامات دولت آمریکا با کردار‌های آن‌ها متفاوت است و این کشور از طریق تحمیل تدابیر یکجانبه اجباری، سیاسی کردن امور انسانی و اشغال سرزمین‌های دیگران، سرقت منابع طبیعی و مداخله در امور داخلی کشور‌های عضو سازمان ملل که نقض صریح حاکمیت آنهاست منشور سازمان ملل متحد و قانون بین الملل را نقض می‌کند و آن زیر پا می‌گذارد.

این وزارتخانه تصریح کرد: دولت کنونی آمریکا که ادعا می‌کند به همکاری با سازمان ملل و به تکثرگرایی بازگشته است از بدترین مظاهر دوگانگی در معیار‌های سیاسی و اخلاقی رنج می‌برد و این کشور از زبان وزیر خارجه مدعی است برای حل بحران در سوریه راهی به جز راهکار سیاسی وجود ندارد و در عین حال ملت سوریه را تحریم می‌کند و بیگناهان را می‌کشد و پس از آنکه ائتلاف غیرقانونی به فرماندهی آمریکا موسوم به ائتلاف بین المللی بخشی از زیرساخت‌های سوریه اعم از پل‌ها و کارخانجات و کارگاه‌ها و بیمارستان‌های ساخته شده با جانفشانی‌های زیاد پس از استقلال به دست ملت سوریه را ویران کرده، هم اکنون با اشکال مختلف خشونت و ظلم، موجب گرسنگی هدفمند و فقر ساختگی و عمدی ملت سوریه شده است.

وزارت خارجه سوریه از دولت آمریکا و بلینکن پرسش‌هایی را مطرح کرده است. آیا این راهکار سیاسی که از آن صحبت می‌کنید از نظر اخلاقی با ادامه اشغالگری شما در خاک سوریه در منطقه جزیره سوریه و در منطقه التنف همخوانی دارد؟

آیا این راهکاری سیاسی که به آن چشم دوخته اید از نظر اخلاقی با سرقت منابع طبیعی سوریه اعم از نفت و گندم که موجب بحران‌های شدید معیشتی شده است همخوانی دارد؟

آیا این راهکار سیاسی که ادعا می‌کنید به آن پایبند هستید از نظر اخلاقی با ادامه همکاری‌های شما با تروریست‌های داعشی و انتقال آن‌ها از مکانی به مکان دیگر با بالگردهایتان در برابر دیدگان کوچک و بزرگ، همخوانی دارد؟

آیا این راهکار سیاسی که مردم را با آن فریب می‌دهید از نظر اخلاقی با حمایت‌های شما و هم پیمانان ترکیه‌ای و فرانسوی و انگلیسی و دیگران از تروریست‌های جبهه النصره و «حراس الدین» و دیگر تروریست‌هایی که ویرانگری می‌کنند و سوری‌های به گروگان گرفته شده را در ادلب می‌کشند، همخوانی دارد؟

آیا این راهکار سیاسی که از آن دم می‌زنید از نظر اخلاقی با مخالفت‌های شما با درج نام برخی تشکل‌های تروریستی و افراد تروریست در فهرست‌های شورای امنیت همخوانی دارد؟

وزارت امور خارجه سوریه به بلینکن در ابتدای کار سیاسی اش توصیه کرده است نخست از خود و دولتش بخواهد کمک‌های بشردوستانه را به سوریه، سیاسی نکند و دوم اینکه در عمل برای مبارزه با تروریسم و پیشبرد راهکار سیاسی سوری-سوری تلاش کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار