برگزاری کنفرانس کمک به سوریه بدون حضور سوری‌ها!

سازمان ملل و اتحادیه اروپا در حالی با ادعای کمک به اوضاع انسانی سوریه در بروکسل کنفرانس برگزار کردند که از دولت سوریه برای حضور دعوت نشده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کنفرانس بین المللی کمک به اوضاع انسانی سوریه با هدف جمع آوری حدود ۱۰ میلیارد دلار امروز در بروکسل و به میزبانی اتحادبه اروپا برگزار شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این کنفرانس اعلام کرد که اتحادیه اروپا به پرداخت ۵۶۰ میلیون دلار به عنوان کمک برای مردم سوریه متعهد می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شد که ۶۰۰ میلیون دلار برای کمک‌های انسانی به سوری‌ها اختصاص می‌دهد.

وزیر خارجه قطر هم متعهد شد کشورش ۱۰۰ میلیون دلار برای بهبود اوضاع فاجعه بار انسانی در سوریه ارائه کند.

وزیر خارجه قطر گفت: مقابله با پیامد‌های انسانی بحران سوریه جز از طریق راه حل سیاسی محقق نمی‌شود.

برخی کشور‌های دیگر نیز به پرداخت مبالغی برای کمک به اوضاع انسانی پناهجویان سوری در خارج از کشور و مردم سوریه در داخل متعهد شدند.

این کنفرانس در حالی به عنوان کنفرانس کمک به سوریه برگزار شده است که از دولت این کشور برای حضور در آن دعوت نشده است.

سرگئی ورچنین، معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص تصریح کرد که مخالفت اتحادیه اروپا و سازمان ملل با حضور دولت سوریه در این کنفرانس، تردید‌ها را در مورد نتیجه بخش بودن و جدیت این کنفرانس برمی انگیزد.

این دیپلمات روس گفت: هدف از کنفرانس امروز تضمین حمایت انسانی و پیشرفت فرآیند راه حل سیاسی است، اما این کنفرانس بدون حضور خود سوری‌ها و دولت آن‌ها که عضو سازمان ملل است، برگزار می‌شود.

او تاکید کرد: این موضوع تاسف برانگیز بوده و میزان اثرگذاری، جدی بودن و واقع گرایی آن را با تردید مواجه می‌کند.

سازمان ملل مدعی است که می‌خواهد کشور‌های شرکت کننده در این کنفرانس را به پرداخت ۱۰ میلیارد دلار به عنوان کمک به اوضاع انسانی سوریه و پناهجویان تشویق کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار