روند صعودی خشونت علیه آسیایی تبارها در آمریکا

بررسی‌ها نشان می‌دهد در دورانی که آمریکا درگیر همه‌گیری کرونا بوده خشونت علیه آسیایی تبارها نیز در این کشور به شدت افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه تلویزیونی کینگ ۵، آمار‌ها نشان می‌دهند خشونت و نفرت علیه آسیایی تبار‌ها در دوران همه گیری کرونا در آمریکا روند صعودی داشته است.

با ادامه خشونت‌ها علیه آسیایی تبار‌ها در ایالت‌های مختلف در آمریکا‏، مقامات ایالت واشنگتن نیز خواهان برخوردی جدی‌تر با این پدیده شدند. شبکه تلویزیونی KING ۵‎ گزارش داد در حالی که موردی تازه از خشونت علیه آسیایی تبار‌ها در آمریکا رسانه‌ای شده است‏, آمار‌ها نشان می‌دهند خشونت و نفرت علیه آسیایی تبار‌ها در دوران همه گیری کرونا افزایش چشمگیری داشته است.

در تازه‌ترین مورد از اقدامات نژادپرستانه که علیه آسیایی تبار‌ها در آمریکا انجام شده است، یک زن آسیایی تبار به همراه دو کودک خود هدف حملات لفظی و فیزیکی یک نژادپرست قرار گرفته است. این زن که دو فرزندش دچار وحشت ناشی از این حادثه شده اند، می‌گوید بعد از حمله این فرد شکایت انجام شده و پلیس مضنونی را در این رابطه بازداشت کرده است. فرد بازداشت شده مردی پنجاه و یک ساله است که در سه روز گذشته دو نوبت حمله به آسیایی تبار‌ها از وی ثبت شده است.

در همین حال برخی از مقامات محلی از جمله پارمیلا جای پال‏, نماینده کنگره با ابراز تاسف از این موضوع، برخورد جدی‌تر ملی با این موضوع را که وی از آن نژادپرستی ساختاری نام برد‏، خواستار شده است.

براساس آماری که مرکز آمریکایی‌های آسیایی تبار‌ها اعلام کرده است بیش از نیمی از سالمندان آسیایی تبار در طول همه گیری قربانی احساسات نژادپرستانه شده اند. فعالان می‌گویند راه حل برای مقابله با این مشکل تامین منابع لازم برای مقابله با این خشونت‌ها و قبل از هر چیزی‏, پذیرفتن این حقیقت است که چنین مشکلی در جامعه آمریکا وجود دارد. همچنین فعالان مبارزه با نژادپرستی، تجمعی را برای حمایت از آسیایی تبار‌ها در برابر این خشونت‌ها در یکی از پارک‌های سیاتل، خواستار شده اند.

چندی پیش نیز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، و «کامالا هریس» معاون او، در جریان سفرشان به فلوریدای آمریکا، خشونت آمریکایی‌ها علیه آسیایی تبار‌ها را محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
امریکا رو به افول و نابودی است با زلزله ای بزرگ
آخرین اخبار