هزار و ۴۷۴ زندانی در همدان مشمول عفو شدند

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: با تلاش دستگاه قضا در ۱۷ ماه گذشته شاهد عفو یک‌هزار و ۴۷۴ زندانی در استان بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان در حاشیه بازدید از زندان شهرستان نهاوند، به سیاست‌های زیربنایی دستگاه قضایی درباره حبس‌زدایی اشاره کرد و افزود: با همین رویکرد فعالیت‌های گسترده‌ای در ۱۷ ماه گذشته در استان همدان به منظور کاهش مجازات حبس و یا استفاده از مجازات‌های جایگزین در پیش گرفته‌ایم.

او تأکید کرد: زندانیان با بهره‌گیری از طرح حبل‌المتین و فرا گرفتن قرآن کریم یا به شکل حفظ آیات کلام الله مجید و یا کم‌سوادتر‌ها به صورت آموختن قصه‌های قرآنی، می‌توانند با اصلاح رفتار خود شرایطی را برای بازگشت به خانواده و جامعه فراهم سازند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه در ۱۷ ماه گذشته یک‌هزار و ۴۷۴ زندانی در این استان مشمول عفو شدند، افزود: تنها در یک مرحله و در خردادماه سال گذشته ۵۴۰ زندانی عفو خورده و آزاد شدند که از این نظر در جایگاه نخست کشوری قرار گرفتیم.

عدالتخواه اضافه کرد: این مسئله نشان از فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه قضایی استان و البته تغییرات مثبت در رفتار و کردار زندانیان دارد که با توسل به رفتار‌های قرآنی از عمل مجرمانه خود پشیمان شده و برای بازگشت رفتارشان را اصلاح کرده‌اند، چرا که اصلاح رفتار زندانی شرط و معیار اصلی مشمول عفو شدن او محسوب می‌شود.

او ادامه داد: دستگاه قضایی همدان با بستن میثاق نامه با عفوخوردگان، از آنان تعهد می‌گیرد تا پس از آزادی زندگی سالمی در پیش بگیرند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.