برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در این شهرستان خبر داد

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های سازمان تبلیغات اسلامی نشر برنامه‌های قرآنی و دینی در جامعه است، گفت: در این زمینه مؤسسات و خانه‌های قرآنی با مجوز این نهاد در شهرستان فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان ملایرگفت: علاوه بر این مؤسسات و خانه‌های قرآنی جلسات خانگی قرآن نیز در این شهرستان فعال است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به برگزاری بیش از ۱۳۰ محفل و کرسی تلاوت قرآن طی دو سال اخیر در سطح مساجد شهرستان اشاره کرد و گفت: این برنامه‌های قرآنی همچنین با همکاری آموزش و پرورش به صورت کرسی‌های تلاوت هفتگی در مدارس برگزار می‌شود.

رستمی گفت: همچنین کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با عنوان طرح شهید محمودی نیر توسط آموزش و پرورش و دارالقرآن در مساجد شهری و روستایی در حال برگزاری است و با استقبال خوبی نیز همراه بوده است.

او با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی گسترش برنامه‌های قرآنی در سطح کشور است، گفت: در این راستا اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز طرح هر روستا یک خانه قرآنی را در حال اجرا دارد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه این طرح با اجرایی شدنش یک فضای فرهنگی و قرآنی در جامعه ایجاد کرده است، گفت: این طرح به خوبی پیش می‌رود، با کمک فعالان فرهنگی و مذهبی و دستگا‌ها در حال استمرار و پیشرفت طرح هستیم، از مشارکتی که در اجرای طرح در استان شده بخش قابل توجهی مربوط به شهرستان ملایر است.

او گفت: مسابقات کشوری طرح زندگی به آیه‌ها نیز که به صورت کشوری است تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شده و علاقمندان می‌توانند با شرکت در این طرح و پاسخ به سؤالات علاوه بر دریافت گواهینامه حفظ از جوایز طرح زندگی با آیه‌ها بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار