عفو ۳۶۴ زندانی همدانی همزمان با گرامیداشت ۲۲ بهمن

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۳۶۴ زندانی عفو شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان امروز درمراسم افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان تویسرکان، با اشاره به عفو و تخفیف مجازات ۳ هزار و ۸۴۰ نفر از زندانیان کشور از سوی مقام معطم رهبری به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از این تعداد ۳۸۴ زندانی همدانی هستند که قابل توجه و حاصل پیگیری‌های دستگاه قضایی استان است.

اوبا اشاره به افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان تویسرکان اظهار داشت: امید آن که با افتتاح این ساختمان از رفت و آمد‌ها و هزینه‌های بررسی برخی پرونده‌های کیفری کاسته شود.

عدالتخواه تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته آمار زندانیان همدانی که مشمول عفو شدند تنها کمی بیش از ۵۰۰ نفر بود در حالی که در یک سال اخیر بیش از یک هزار و ۵۰۰ زندانی این استان از عفو نظام بهره‌مند شدند.

رئیس دادگستری همدان همچنین به فعالیت کمیته‌های معتذرین و مصلحین به عنوان کمیته‌های معین ستاد تالیف قلوب اشاره کرد و گفت: با فعالیت این ستاد که طرح مبتکرانه دستگاه قضایی همدان است.

او افزود: در ماه چند ماه اخیر بیش از ۸۰۰ پرونده به مصالحه ختم شد تا در نهایت معادل ۷ میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی و سه میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه عمومی جرم بخشیده شود.

این مسئول قضایی از راه اندازی و تشکیل کمیته معتذرین در سه محل دادگستری، زندان و نیروی انتظامی، پاسگاه‌ها و کلانتری‌های سطح استان خبر داد و عنوان کرد: تنها در دی ماه در کلانتری‌ها قبل از تشکیل پرونده قضایی، شاهد سازش بیش از نیمی از مراجعات مربوطه بودیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.