در اجرای سیاست حبس‌زدایی؛

بیش از ۲۰۰ زندانی در استان همدان طی یک ماه اخیر آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت:در یک ماه گذشته ۲۲۴ نفر از زندان‌های استان همدان آزادشدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا عدالت خواه,رئیس کل دادگستری استان همدان گفت:به منظور اجرای طرح بزرگ حبس زدایی و تلاش دستگاه قضایی استان بیش از هزار زندانی در ۱۱ ماه اخیر از زندان‌های همدان آزاد شده اند.

او در نشست با دادستان‌های شهرستان‌های استان همدان با بیان اینکه اواسط آبان ماه از سامانه دادرسی الکترونیکی در زندان مرکزی و دادسرای همدان رونمایی شد، گفت: در کمتر از یک هفته این سامانه در دادسرای سه شهرستان تویسرکان، ملایر و نهاوند هم به بهره برداری می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان همدان ،کاهش ازدحام جمعیت در محاکم قضایی در روز‌های کرونایی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسریع در دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های قضایی را از اهداف راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیکی برشمرد و اظهار کرد: تصمیم بر آن است این سامانه در دادگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

عدالت خواه از عفو بیش از یک هزار زندانی در کمتر از یک سال گذشته در استان خبر داد و افزود: در یک ماه گذشته ۲۲۴ زندانی دیگر با تلاش‌ها و پیگیری دستگاه قضایی همدان مشمول عفو شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

او تصریح کرد: دادستان‌ها به جد پیگیر مسئله حبس زدایی که مورد تأکید رییس قوه قضائیه هست باشند که اگر مطابق با اسناد از اصلاح و متنبه شدن هر یک از زندانیان مطلع شدند شرایط لازم برای عفو او را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین با بیان اینکه کمیته معتذرین به عنوان یکی از کمیته‌های معین ستاد تألیف قلوب در سطح استان تاکنون عملکرد خوبی داشتند، عنوان کرد: می‌طلبد تا فعالیت این کمیته برای ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده ها بیشتر و فعال‌تر شود.

عدالت خواه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر مسئله کادرسازی و استفاده از جوانان در تمامی عرصه‌های نظام تأکید داشته و دارند، به همین دلیل در یک سال گذشته تحولی در این خصوص در دستگاه قضایی استان و به کارگیری دادستان‌های جوان انجام شده است.

او تاکید کرد:  جوان گرایی، کادرسازی و بهره گیری از نیروی‌های متعهد و انقلابی در دستگاه قضایی  از رویکرد‌های این دستگاه از صدر تا ذیل است.

منبع: خبرگزاری میزان 

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.