هشدار نخست وزیر انگلیس در خصوص موج سوم کرونا

با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور‌های اروپایی، بوریس جانسون به مردم این کشور هشدار داد منتظر ورود موج سوم کرونا باشند.

به گزارش گروه بین المللی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بریستول پست، نخست وزیر انگلیس به مردم این کشور هشدار داد منتظر موج سوم شیوع ویروس کرونا باشند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا، مردم باید آماده ورود موج جدیدی از شیوع کرونا در این قاره باشند.

او هشدار داد با ورود موج سوم کرونا به کشورهای فرانسه و ایتالیا، انگلیس نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

جانسون اضافه کرد: فکر نمی‌کنم اتحادیه اروپا بخواهد جلوی صادرات واکسن به انگلیس را بگیرد. من در این مدت بار‌ها و بار‌ها با دوستان اروپایی مان صحبت کرده ام . همه ما با یک بیماری همه گیر روبرو هستیم و مشکلات یکسانی داریم. و آنچه که مهم است این است در حال حاضر در قاره اروپا باشروع موج سوم  شیوع کرونا رو به رو هستیم.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: تجربه قبلی به ما آموخته است که وقتی موجی از کرونا  به همسایگان ما می‌رسد، کشور ما را نیز درگیر خواهد کرد.

دیروز، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرده بود: انگلیس باید از ورود انواع جدید ویروس کرونا که مردم پس از تعطیلات با خود می‌آورند، جلوگیری کند.

 این در حالی است که مردم شهر بریستول انگلیس در اعتراضات خیابانی خشم خود را از محدودیت‌های جدید کرونایی نشان دادند. پلیس محلی اظهار کرد این اعتراضات در ابتدا صلح‌آمیز بوده است، اما کمی بعد همراه با خشونت شد.در پی خشونت‌آمیز شدن اعتراضات، چند تن از ماموران پلیس زخمی و همچنین ۲ دستگاه ماشین به آتش کشیده شدند.

انگلیس تاکنون آمار ۴ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۵۸۳ فوتی و مبتلا به ویروس کرونا را در این کشور به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار