ابتلای حدود ۱۰ هزار نفر در انگلیس به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته

وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته حدود ده هزار انگلیسی دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت انگلیس در شبانه روز گذشته ۹ هزار و ۷۶۵ نفر دیگر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شدند و بدین ترتیب از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در این کشور تاکنون حدود ۴ میلیون و ۵۰ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۰ نفر دیگر قربانی همه گیری ویروس کرونا شده اند و بدین ترتیب، شمار جان باختگان در این همه گیری در انگلیس به روایت دولت به ۱۱۷ هزار و ۳۹۶ نفر رسید.

دولت انگلیس، فقط افرادی را که تا ۲۸ روز پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونا جان ببازند، قربانی کووید-۱۹ اعلام می‌کند با وجود این، انگلیس با جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفری پس از کشور‌های پر جمعیت آمریکا، هند، برزیل و مکزیک، بیشترین‌ جان‌باخته از همه گیری کووید-۱۹ را در جهان داراست.

به گزارش کارشناسان بهداشتی در انگلیس، اثر مثبت محدودیت‌های شدید و قرنطینه سراسری که از ۶ هفته پیش آغاز شده است به تدریج در این کشور آشکار می‌شود به گونه‌ای که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در یک شبانه روز، امروز، به کم‌ترین میزان از ماه سپتامبر گذشته رسید.

این در حالی است که دولت انگلیس به عنوان نخستین کشور، واکسیناسیون کرونا را از ۱۸ آذر آغاز و اعلام کرده است تا روز دوشنبه این هفته، بیش از ۱۵.۳ میلیون نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

با این حال موثر نبودن واکسن شرکت دارویی استرازنکا – آکسفورد بر روی نوع جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی که در انگلیس نیز ده‌ها نفر به آن مبتلا شده اند به نگرانی جدید در این کشور مبدل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار