۲۵۰ تیم پلیس خراسان شمالی در طرح نوروزی به خط شدند

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در راستای ارایه خدمات ایمنی ۲۵۰ تیم پلیس برای ایمنی در جاده‌ها و تامین امنیت در استان برای روز‌های تعطیلات نوروزی به خط شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سردار علیرضا مظاهری  گفت : برای اجرای طرح‌های نوروزی در استان خراسان شمالی جدود سه هزار نیروی پلیس به کار گرفته شدند و این نیرو‌ها تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت کشیک فعالیت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید 


او این نیرو‌ها را شامل گشت‌های پیاده، خودرویی و موتوری و پلیس راه و راهور اعلام کرد و افزود : حدود ۶۰ تیم از این نیرو‌ها در محور‌های اصلی استان خراسان شمالی به کار گرفته شدند تا بتوانند به رانندگان خدمات رسانی کنند.

سردار مظاهری نظارت و کنترل تردد در جاده‌های اصلی استان خراسان شمالی را مهمترین وظایف این نیرو‌ها اعلام کرد.

واژگونی خودرو‌ها بیشترین عامل تصادف

رئیس پلیس راه خراسان شمالی با اشاره به افزایش تردد خودرو‌های عبوری در محور‌های اصلی این خطه از شمال شرق کشور، بیشترین تصادفات در این محور‌ها را واژگونی خودرو‌ها ناشی از خستگی رانندگان اعلام کرد.

سرهنگ علیرضا حسین زاده به رانندگان توصیه کرد برای حفظ سلامت خود و سرنشینان برای کاهش میزان خستگی ناشی از رانندگی طولانی مدت و جلوگیری از خواب آلودگی حداقل به ازاء هر دو ساعت رانندگی ۱۵ را برای استراحت در نظر بگیرند.

او  با اشاره به این که در تعطیلات نوروزی سال قبل آمار سوانح رانندگی فوتی در محور‌های این استان تا ۵۰ درصد کاهش داشت، ابراز امیدواری کرد تا در نوروزی سال جاری نیز با همراهی رانندگان آمار سوانح رانندگی کاهش یابد.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در سطح کشور و استان خراسان شمالی از مردم خواست تا برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از مسافرت پرهیز کنند و برنامه مسافرتی خود را به زمان دیگری موکول کنند.

براساس آمار مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی با شروع تعطیلات نوروزی تردد در محور‌های این استان روند افزایشی به خود گرفت به طوری که نسبت به تعطیلات ابتدایی نوروز سال قبل این تردد‌ها تا ۷۰ درصد رشد داشت.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.