اجرای بیش از ۱۳ هزار متر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از اجرای ۱۳ هزار و ۱۲۳ متر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در استان خبر داد.

رضا عطایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: تاسیسات فاضلاب از مهمترین پروژه‌های توسعه پایدار محسوب می‌شود که توانسته علاوه بر استفاده مجدد از آب، موجبات ارتقا بهداشت عمومی جامعه را به ارمغان بیاورد.
عطایی با اشاره به اینکه از مهمترین ثمرات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلوده شدن آب‌های زیرزمینی، بازچرخانی آب در طبیعت و افزایش بهداشت عمومی در جامعه است، عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تاکنون ۶۲۶ هزار و ۷۸۰ متر خطوط انتقال و شبکه فاضلاب در استان اجرا نموده که ۱۳ هزار و ۱۲۳ متر از این مقدار در سال ۱۴۰۲ در مدار بهره برداری قرار گرفته است. 
عطایی افزود: در جهت افزایش شاخص بهره مندی مشترکان از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۴ هزار و ۷۳۱ انشعاب جدید فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌های استان نصب شده و در حال حاضر استان خراسان شمالی در بخش فاضلاب ۸۹ هزار و ۴۱۸ مشترک شهری و روستایی دارد که ۲۶.۷ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
وی در خصوص شستشو و لایروبی خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب نیز گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۵۳ کیلومتر از خطوط اصلی و فرعی شبکه فاضلاب استان شستشو و لایروبی شده است. 
به گفته‌ی مدیرعامل شرکت آبفای استان، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، ۱۱۰ عدد دریچه فاضلاب بر روی منهول‌ها (آدم روها) نصب و ۷۹۷ مورد رفع انسداد شبکه فاضلاب نیز در استان انجام شده است.
لازم به ذکر است؛ هم اکنون تعداد ۴ شهر (بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه) و ۳ روستای (اسلام آباد، طبر و تازه قلعه) از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.