پرداخت هزار و ۷۰۰ همت تسهیلات به واحد‌های تولیدی کشور

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال هزار و ۷۰۰ همت تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی کشور پرداخت شد.

مجید در دیدار با استاندار خراسان شمالی، تاکید کرد: تسهیلات به صورت هدفمند هدایت شود تا شرکت یا واحد صنعتی برای خریداری و تأمین ماشین آلات خود مبادرت کند و در نهایت به تولید برسد.

وی تقویت بازار‌های خارجی و افزایش مراودات بین‌المللی با هدف افزایش صادرات را مهم عنوان کرد و گفت: این وزارتخانه تلاش دارد میزان تولیدات را به برکت شعار سال با اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری‌های بین بخشی افزایش دهد.

استاندار خراسان شمالی نیز، ناترازی منابع و مصارف بانک‌های استان را مورد توجه قرار داد و بر نیاز استان به خط اعتباری ویژه تاکید کرد و گفت: برای حرکت قوی و تحقق جهش تولید در استان نیاز است تا خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود که در جلسه هیات دولت نیز این مهم برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان، مطرح شد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: با وجود محدودیت منابع خراسان شمالی در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر کشور را دارد.
وی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان، اضافه کرد: تکمیل این زنجیره‌های ارزش در استان، ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند تا در ابعاد مختلف، توسعه رخ دهد.

استاندار ضمن برشمردن فرصت‌ها و پتانسیل‌های استان و فراهم شدن زیرساخت‌های برای سرمایه گذاری، گفت: حذف تعهد ارزی برای صادر کنندگان استان در جلسه هیات دولت درخواست شد تا زمینه و رغبت برای ورود بیشتر سرمایه گذاران ایجاد شود.

وی اهمیت و نقش محدودیت‌های انرژی بر تولید و صنایع استان را برشمرد و گفت: محدودیت انرژی سبب ضربه به تولید و تولیدکنندگان، کاهش ارز آوری و ... است که پیشنهاد‌هایی توسط استانداران برای این موضوع در جلسه هیات دولت به رئیس جمهوری ارائه شد.

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.