تاکید لاوروف بر تلاش همه طرف‌ها برای رسیدن به صلح و امنیت در افغانستان

وزیر خارجه روسیه در آغاز مذاکرات صلح افغانستان در مسکو از همه طرف‌های شرکت کننده در این اجلاس خواست برای بازگشت صلح و امنیت تلاش کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در آغاز مذاکرات صلح افغانستان در مسکو با اشاره به سوء‌ استفاده گروه تروریستی داعش از شرایط موجود در افغانستان از همه طرف‌های شرکت کننده در این اجلاس خواست برای بازگشت صلح و امنیت به افغانستان تلاش کنند.

سرگئی لاوروف افزود: گروه تروریستی داعش با سوء‌ استفاده از شرایط موجود در افغانستان اقدامات مسلحانه و خشونت‌بار با هدف تحکیم مواضع خود در افغانستان را افزایش داده است.

رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه تاکید کرد ارزیابی‌های اطلاعاتی روسیه نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش برای عملی کردن نقشه‌های خود، ابتدا به دنبال تقویت و تحکیم مواضع خود در افغانستان است تا بتواند اقدامات تروریستی خود را در منطقه آسیای مرکزی اجرا کند.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به افزایش نگران کننده تلفات انسانی در افغانستان گفت متاسفانه در ماه‌های اخیر اقدامات تروریستی و خشونت‌بار با افزایشی چشمگیر، شمار تلفات انسانی را به شدت بالا برده است.

او تصریح کرد: همه طرف‌های شرکت کننده در اجلاس مسکو تلاش می‌کنند راهی برای حل و فصل صلح آمیز مناقشه افغانستان پیدا کنند.

لاوروف به افزایش تولید و تجارت مواد مخدر در افغانستان هم اشاره کرد و افزود این موضوع چالشی جدی برای منطقه و جهان است، چرا که گروه‌های تروریستی از درآمد سرشار قاچاق مواد مخدر برای تقویت فعالیت‌های تروریستی بهره می‌برند.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به توافقنامه آمریکا با گروه طالبان در سال گذشته میلادی گفت: لازم است طرفین به مفاد این توافقنامه از جمله کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان و خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان پایبند باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار