ادعای بلینکن: دیپلماسی و فشار دو راه رویارویی با کره شمالی هستند

وزیر امورخارجه آمریکا در واکنش به خودداری کره شمالی از مذاکره مدعی شد دیپلماسی و فشار دو راه برخورد با پیونگ یانگ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، امروز (پنج‌شنبه) در واکنش به خودداری کره‌شمالی از مذاکره با واشنگتن، مدعی شد «فشار و دیپلماسی» دو راه مقابله با پیونگ یانگ است.

این اظهارات بلینکن در حالی مطرح شده که ساعاتی پیش دیپلمات ارشد کره‌شمالی اعلام کرده بود: «تا آمریکا سیاست خود را تغییر ندهد، ما مذاکره نخواهیم کرد.»

بلینکن در گزارش روزانه خود در حضور مقاماتی از کره‌شمالی در سئول اعلام کرد دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» تا هفته آینده ارزیابی خود از کره‌شمالی را اعلام کرده و با متحدان خود در این باره رایزنی خواهد داشت.

بلینکن در بخشی از سخنان خود گفت: «دیپلماسی و فشار دو رویکرد قابل اتخاذ برای ما در حال حاضر است». این مقام ارشد آمریکا هیچ توضیحی در این باره نداد که کدامیک، اهرم سیاست آمریکا در قبال کره‌شمالی خواهد بود.

این اظهارات بلینکن در حالی مطرح شده که ساعاتی پیش یکی از مقامات کره‌شمالی در اولین واکنش پیونگ‌یانگ به واشنگتن، تلاش آمریکا برای مذاکره را «ترفندی بی‌ارزش» خوانده است.

بلینکن به همراهی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، اولین سفر خود در دولت جدید آمریکا به کره‌شمالی را هفته جاری انجام داده‌اند.

به تازگی «گلن دیوید ون هرک» فرمانده دفاع هوایی وزارت امنیت ملی آمریکا، در اظهاراتی موفقیت کره شمالی در زمینه موشکی و هسته‌ای را نگران کننده دانسته بود.

پیشتر «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی، به واشنگتن هشدار داده و خطاب به دولت بایدن گفته بود: «در صورتی که واقعا به دنبال صلح هستید، از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کند.»

جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی خود برای ریاست‌جمهوری، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی را با القاب نامناسب توصیف کرده و گفته بود که دیدار با او را قبول نمی‌کند مگر اینکه پیونگ یانگ برای کاهش زرادخانه هسته‌ای خود اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار