همکاری روسیه با اتحادیه اروپا برای ارائه واکسن اسپوتنیک

سخنگوی کرملین از ارائه مدارک لازم به اتحادیه اروپا برای ثبت واکسن اسپوتنیک خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روسیه کلیه اسناد برای ثبت واکسن اسپوتنیک در اتحادیه اروپا را ارائه کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد: روسیه کلیه اسناد و مدارک لازم برای ثبت واکسن روسی ویروس کرونا در اتحادیه اروپا را ارائه کرده است.

او همچنین درباره سیاسی کردن موضوع واکسن از سوی دیگر کشورها هشدار داد.

 پسکوف به خبرنگاران گفت: ما به تلاش خود برای ارسال واکسن به دیگر کشورها ادامه می دهیم. روسیه قاطعانه با سیاسی شدن مسئله واکسن مخالف است، زیرا معتقد است که باید هرچه زودتر واکسن کرونا در اختیار همه مردم در سراسر دنیا به خصوص کشورهای فقیر قرار بگیرد.

سخنگوی کرملین اضافه کرد:  واکسن تنها راه  جلوگیری از شیوع کروناست و ما کاملا مخالف فشار و رقابت بین واکسن‌ها هستیم، زیرا معتقدیم که همه کشور‌ها باید در این راستا تلاش کنند. تلاش‌های خودخواهانه برخی که کشور‌ها را مجبور به رد واکسن می‌کنند مغایر با حفظ  منافع مردم است.

در اوایل ماه جاری، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که آژانس دارو‌یی اروپا (EMA) در حال بررسی پرونده واکسن اسپوتنیک روسیه است. این آژانس، آزمایش واکسن را برای انطباق با استاندارد‌های ایمنی  مطابق با کیفیت اتحادیه اروپا انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار