تولید کننده روسی: فشار آمریکا به کشور‌ها برای نخریدن «اسپوتنیک وی» غیراخلاقی است

تولید کننده واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» روسیه، فشار آمریکا بر کشور‌ها برای نخریدن آن را غیراخلاقی عنوان کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تولید کننده واکسن روسی اسپوتنیک وی «Sputnik V» اعلام کرد که تلاش آمریکا برای جلوگیری از خرید واکسن روسی از سوی کشور‌ها «اقدامی غیراخلاقی» است.

حساب رسمی واکسن روسی اسپوتنیک وی در توییتر تاکید کرد: تولیدکنندگان واکسن گزارش سالانه وزارت بهداشت آمریکا برای سال ۲۰۲۰ را مشاهده کرده اند که در آن گفته شده است که واشنگتن از طریق دفتر ویژه امور بهداشتی برای متقاعد کردن برزیل و سایر کشور‌های آمریکای لاتین برای نخریدن واکسن روسی در تلاش است.

مقامات آمریکایی در این گزارش مدعی شده اند: این اقدامات در چارچوب جلوگیری از تلاش برخی کشور‌ها مانند روسیه، کوبا و ونزوئلا برای افزایش نفوذ خود در منطقه با هدف تضعیف امنیت آمریکا است.

تولید کننده واکسن روسی درباره آنچه در این گزارش آمده است، گفت: روسیه کاملاً متقاعد شده است که برای نجات جان انسان‌ها باید همکاری داشت و تلاش برای جلوگیری از تأمین واکسن، غیراخلاقی است و باعث مرگ انسان‌ها می‌شود.

این در حالی است که نماینده بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد بنیاد در حال مذاکره با تعدادی از تولیدکنندگان برای افزایش تولید اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا است و آماده آغاز تحویل به آن دسته از کشور‌های اتحادیه اروپا است که واکسن را به طور مستقل ثبت می‌کنند.

به گفته این مقام روس، از همان ابتدای مبارزه با بیماری همه گیر، بنیاد سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه متعهد به همکاری فعال با همه شرکا، از جمله اروپا بود. بنیاد قبلاً با شرکت‌هایی از ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان برای تولید واکسن اسپوتنیک وی توافق کرده است. در حال حاضر، مذاکرات با تعدادی از تولید کنندگان برای افزایش تولید در اتحادیه اروپا در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار