تقویت همکاری عراق و سوریه در زمینه منابع آبی

وزرای آب سوریه و عراق بر تقویت همکاری‌ها در حوزه منابع آبی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تمام رعد، وزیر منابع آبی سوریه و هیات همراه وی در دیدار با مهدی رشید الحمدانی، وزیر منابع آبی عراق در بغداد، تقویت همکاری‌ها در حوزه منابع آبی و آبیاری را بررسی کردند.

بر این اساس، وزارت منابع آبی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف در این دیدار در مورد وضعیت آبیاری در دو کشور و همچنین تقویت همکاری و هماهنگی در زمینه مطالعات و برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه‌ها برای توسعه ظرفیت‌های دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

الحمدانی در این دیدار تاکید کرد همکاری با کشور برادر سوریه در سطوح بالایی ادامه دارد و تمایل خود را به افزایش نشست‌ها و تبادل اطلاعات درباره وضعیت رودخانه فرات ابراز می‌داریم.

الحمدانی همچنین از مشارکت فعال هیات سوریه در کنفرانس بین‌المللی آب بغداد و نقش مثبت آن در موفقیت این کنفرانس استقبال کرد.

تمام رعد، وزیر منابع آبی سوریه نیز از آمادگی کامل سوریه برای توسعه همکاری‌ها با عراق در زمینه آبیاری در راستای تحقق منافع دو کشور خبر داد. صطام جدعان الدندح، سفیر سوریه در بغداد نیز در این دیدار حضور داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار