فیشینگ و کلاهبرداری به چهارشنبه‌ سوری رسید

نصرتی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی به شهروندان در خصوص تهدیدات چهارشنبه سوری و آموزش ساخت مواد محترقه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در این روز‌ها با توجه به فعالیت گسترده مجرمان سایبری در زمینه فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و اینکه اکثر حادثه دیدگان این حوادث جوان و نوجوان هستند، خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و اجازه خرید و تهیه هیچ‌گونه مواد محترقه‌ای را به آن‌ها ندهند.

او افزود: همچنین خریداران مواد محترقه در فضای مجازی اغلب نوجوانان و جوانان هستند و کلاهبرداران نیز با آگاهی از این موضوع اقدام به ایجاد درگاه‌های پرداخت جعلی یا فیشینگ می‌کنند و از این طریق با سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ نصرتی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى https://www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.