ادامه تناقضات آمریکایی؛

فایننشال تایمز: دولت بایدن در حال برداشتن محدودیت کمک رسانی به مناطق تحت کنترل انصارالله است!

نشریه فایننشال تایمز از تلاش دولت بایدن برای گرفتن ژست بشردوستانه به منظور کمک رسانی به یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که تا کنون شمار فراوانی از مردم یمن با سلاح‌ها و بمب‌های آمریکایی جان خود را از دست داده اند، نشریه فایننشال تایمز از تلاش دولت بایدن برای گرفتن ژست بشردوستانه در جهت برداشتن محدودیت کمک رسانی به مناطق تحت کنترل انصارالله در یمن خبر داد.

فایننشال تایمز امروزدر گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و افراد آگاه نوشت: دولت بایدن در حال برداشتن محدودیت‌های دوره ترامپ برای کمک رسانی به بخش‌هایی از یمن است که تحت کنترل انصارالله قرار دارد.

بر اساس این گزارش، «آژانس توسعه بین المللی» آمریکا که یک سازمان دولت فدرال آمریکاست و کمک‌های خارجی را مدیریت می‌کند، روز پنجشنبه به کنگره آمریکا رسما اطلاع داد که کمک رسانی به بخش‌های شمالی یمن (که تحت کنترل انصارالله قرار دارد) را بر اساس برخی الزامات از سر می‌گیرد.

یک مقام آژانس توسعه بین المللی آمریکا به نشریه فایننشال تایمز گفت: ما در حال برداشتن همه جانبه تعلیق (کمک رسانی به این مناطق) هستیم.

تلاش دولت بایدن برای نشان دادن ژست بشردوستانه در حالی انجام می‌شود که تا کنون شمار فراوانی از مردم یمن به وسیله سلاح‌های آمریکایی جان خود را از دست داده اند.ائتلاف سعودی نزدیک به شش سال است که با سلاح‌های آمریکایی ملت یمن را هدف حملات خود قرار داده است. نهاد بروکینگز که یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکاست و در زمینه تحلیل مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت می‌کند، ماه گذشته در گزارشی با عنوان «زمان آن رسیده که فروش سلاح‌های آمریکایی به عربستان سعودی متوقف شود» نوشت: جنگ در یمن یک جنگ آمریکایی است و آمریکا ثروت فراوانی را برای خرید سلاح از آمریکا به منظور راه انداختن جنگی که یک چهارم میلیون نفر انسان را به کام مرگ کشانده، هزینه کرده است.

این نهاد سپس به گزارش «انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم» اشاره کرد که در آن آمده بود عربستان بزرگترین وارد کننده سلاح در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹- یعنی ۵ سال نخست جنگ یمن- بود. بر اساس این گزارش، با وجود نگرانی‌ها از مداخله نظامی عربستان در یمن، واشنگتن و لندن به صادرات سلاح به عربستان در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ ادامه دادند؛ به طوری که در مجموع ۷۳ درصد از سلاح‌های وارداتی عربستان در این سال‌ها از آمریکا و ۱۳ درصد از انگلیس بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار