رام الله: بایدن ادعا‌های خود درباره لزوم توقف شهرک سازی‌ها را عملی کند

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت آمریکا خواست تا ادعا‌های خود درباره مهار شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را عملی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، محمد اشتیه در جلسه امروز کابینه خود گفت: ما در کنار مقابله با ویروس کرونا، با ویروس دیگری به نام شهرک سازی نیز مواجهیم. این اقدام اسرائیل تلاش‌های بین المللی برای بقای فرصت‌های مربوط به تشکیل کشور مستقل فلسطینی را مختل می‌کند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: شهرک سازی‌ها امروز به یک اهرم انتخاباتی در نزاع داخلی بین احزاب مختلف اسرائیل در انتخابات این رژیم در ماه مارس تبدیل شده است. دولت جو بایدن حرف های خود در مورد لزوم توقف شهرک سازی های اسرائیل را عملی کند.

محمد اشتیه تصمیم مسئولان رژیم صهیونیستی برای اخراج ساکنان اصلی قدس از خانه‌های خود در منطقه شیخ جراح را محکوم کرد و از سازمان‌های حقوقی و بین المللی خواست تا برای توقف این اقدام رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند و آن را محکوم کنند.

وی در مورد تصمیم دادستان دادگاه بین المللی کیفری برای انجام تحقیقات در مورد جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، بار دیگر بر استقبال فلسطین از این تصمیم تاکید و از شجاعت لاهه در این زمینه با وجود چالش‌های پیش رو تمجید کرد.

محمد اشتیه گفت: تصمیم دادستان نشان از اعتقاد او به عدالتی دارد که این دادگاه بین المللی به منظور اجرای آن تاسیس شده است. همچنین این تصمیم تاکید می‌کند که جنایتکاران مجازات خواهند شد و نمی‌توانند از مجازات فرار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار