گفتگوی محمد بن سلمان و پادشاه اردن درباره مسائل منطقه‌ای

ولیعهد عربستان سعودی در دیدار با ملک عبدالله دوم در ریاض درخصوص مسائل منطقه‌ای و تقویت همکاری‌های مشترک میان دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آر تی عربی، ملک «عبدالله دوم بن الحسین»، پادشاه اردن شب گذشته (دوشنبه) به همراه ولیعهد خود، «الحسین بن عبدالله» وارد فرودگاه بین المللی «ملک خالد» شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد و در بدو ورود نیز مورد استقبال «محمد بن سلمان»، ولیعهد و وزیر دفاع، «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه و «خالد العیسی»، وزیر مشاور دولت عربستان قرار گرفت.

در دیدار ولیعهد عربستان و پادشاه اردن درباره راه‌های تقویت همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف و برخی مسائل منطقه و جهان عرب بحث و تبادل نظر شد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در این خصوص گزارش داد: پادشاه اردن و ولیعهد سعودی تشکیل جلسه داده و در جریان آن به بررسی روابط برادری دو جانبه، همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و فرصت‌های امیدوارکننده برای توسعه همکاری‌ها در راستای منافع مشترک دو کشور و دو ملت پرداختند.

بر اساس این گزارش، در دیدار عبدالله دوم و بن سلمان همچنین برخی مسائل مربوط به جهان عرب و منطقه و تلاش‌های صورت گرفته در رابطه با آن‌ها بررسی شد.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) نیز درباره این دیدار نوشت: پادشاه اردن ضمن اطمینان از سلامتی ولیعهد عربستان که در این اواخر یک عمل جراحی موفقیت آمیز انجام داده بود، سطح روابط برادری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف را ستود.

این درحالی است که منابع آگاه در ریاض اعلام کردند که «محیی الدین یاسین» نخست‌وزیر مالزی و «سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه»، ولیعهد بحرین نیز همزمان با سفر پادشاه اردن به ریاض رفته اند.

به گفته این منابع، سه مقام مذکور هرکدام به طور جداگانه دیدار‌هایی را با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی داشته و درباره مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و تقویت همکاری‌ها گفتگو کرده‌اند.

همچنین قرار بوده که در این دیدار‌ها درباره آخرین تحولات جنگ یمن و تلاش‌های بین‌المللی برای توقف آن و همچنین حل و فصل مسئله فلسطین طبق ابتکارعمل صلح عربی گفتگو شود.

گفت‌وگوی نخست‌وزیر مالزی با محمد بن سلمان که نخستین سفر وی از زمان نخست‌وزیر شدن به ریاض به شمار می‌رود، درباره تقویت همکاری تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور و همچنین نفت، گاز و انرژی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار