شهردار منطقه ۹ خبر داد:

توقف طرح‌های تشویقی برای اصلاح بافت فرسوده منطقه ۹/ تلاش می‌کنیم تا برج آزادی را از وزارت ارشاد بگیریم

موسوی لاری گفت: برج آزادی در اختیار وزارت ارشاد است و ما به عنوان شهرداری منطقه تلاش میکنیم، تا آن را از وزارت ارشاد بگیریم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی موسوی لاری، شهردار منطقه ۹ تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره جایگاه خیابان آزادی گفت: محور آزادی خارج از از بحث ترافیکی و جایگاه شهری یک جایگاه اجتماعی مهم هم دارد چرا که اتفاقات اجتماعی مهم پیش از انقلاب تا به امروز در این خیابان اتفاق افتاده است.

وی افزود: خیابان آزادی و در امتداد آن انقلاب نقش مهمی در آیتم‌های شهری دارد و خط شمال و جنوب تهران را به هم وصل می‌کند. یک برنامه ویژه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و یک سری هم به لحاظ کاربری در برنامه وجود دارد؛ و از جمله تغییرات کاربری، کار‌های مرمتی همچون آبنمای میدان آزادی است که حدود ۱۵سال است که از کارافتاده و آن را فعال خواهیم کرد.

وی افزود: برج آزادی نماد تهران است و همان اندازه که برج ایفل برای پاریس اهمیت دارد، برج آزادی هم دارای اهمیت است، اما متاسفانه این برج در اختیار وزارت ارشاد است و ما به عنوان شهرداری منطقه تلاش میکنیم، مذاکراتی داشته باشیم تا آن را از وزارت ارشاد بگیریم و برای بهبود اوضاع آن تلاش کنیم.

شهردار منطقه۹ درباره بافت فرسوده این منطقه افزود:این منطقه از لحاظ بافت فرسوده جزو مناطق اول است، اما به لحاظ موقعیت و دسترسی به امکانات موقعیت خوبی دارد، اما فعلا طرح‌های تشویقی برای اصلاح بافت فرسوده توقف و کنسل شده و قرار است که طرح‌های جدیدی مصوب شود و تلاش عمده ما این است که مردم با هم تجمیع کنند.

موسوی درباره سرانه فضای سبز منطقه ۹ تهران گفت: در گذشته برای فضای سبز منطقه کار‌هایی انجام شده و پایگاه‌های جنگل کاری موجود کمک بزرگی به سرانه فضای سبز تهران کرده که باوجود این پایگاه‌های جنگل کاری سرانه فضای سبز ۱۶مترمربع است و بدون این پایگاه‌های فضای سبز ۵ متر مربع است و ما به این منظور چند زمین بزرگ را در نظر گرفته ایم تا  برای کاشت درخت و گیاه تهیه کنیم. چرا که شهرداری خودش زمین مناسب ندارد و تهیه این زمین‌ها هم به دلیل داشتن مالکان شخصی و هزینه‌های غیر منطقی و هنگفتی که مالکان آن ارائه می‌دهند کار سختی است. اما درحال احداث فضای سبزی هستیم که امیدواریم بتوانیم فاز اول آن را تا تابستان آینده دراختیار مردم قرار دهیم.

شهردار منطقه  ۹ درباره زمان افتتاح مجتمع کوثر گفت: برنامه ما این بود که تا پایان امسال این مجتمع افتتاح شود، اما به علت تغییراتی که در اجرای طرح ایجاد کردیم کمی به تعویق افتاد و تا خرداد سال آینده انشالله افتتاح خواهد شد.

وی درباره خاموشی وخرابی پله برقی‌های موجود در منطقه افزود: امور پله برقی‌ها دیگر در دست ما نیست و در دست اداره کل ترافیک است و ما نیز نقش شهروندی داریم.

موسوی لاری در جواب این سوال که آیا در مورد برج آزادی بین شهرداری و وزارت ارشاد تقابلی وجود دارد یا خیر گفت: تقابلی وجود ندارد مسئله این است که ارگان‌های مختلف بودجه‌های متفاوتی دارند و وزارت ارشاد از پس هزینه‌های رسیدگی به برج آزادی بر نمی آید و در جلسه‌ای هم، آقای حناچی پیشنهادی داد که نپذیرفتند و فعلا در دست ما نیست.

وی درباره مددسرا‌های موجود در منطقه افزود: در منطقه ۹ گرمخانه‌هایی وجود دارد که از لحاظ امکانات و ظرفیت خوب و مقبول بوده و حتی در آن بسیاری از دوستان نیز درحال اشتغال هستند و در آنجا از پوشاک تا صنایع کیف و کفش با کیفیت بالا تولید می‌شود.

شهردار منطقه۹تهران درباره ترافیک موجود در خیابان آزادی گفت: این ترافیک بیشتر به خاطر مغازه‌های اطراف خیابان هاست و این قضیه درگیر یک بحث فرهنگی است. در این مورد مکاتباتی انجام شده که در صورت موافقت برای گسترش این محدوده زیرگذری احداث خواهیم کرد.

وی افزود: درباره مسیردوچرخه و توسعه محدوده شهری در این منطقه حدود ۱۴کیلومتر مسیر دوچرخه داریم که تا الان ۹/۸کیلومتر آن کامل شده و امیدواریم این رینگی که مشخص شده را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

موسوی لاری درباره فضا‌های ناامن موجود در شهر گفت: تلاش ما این است که فضا‌های نا امن را به فضا‌های امن شهری تبدیل کنیم برای مثال پلازای هاشمی که از زیباترین پلازا‌های شهر تهران خواهد بود، از این موارد است.

وی افزود: ما سوله‌های بحران خوبی در هر دو ناحیه منطقه ۹ داریم و حتی قرار بر این بود که اگر در دوران کرونا بیمارستان‌ها ظرفیت کم آوردند از سوله‌های منطقه ۹ که از ظرفیت و امکانات بالایی برخوردار هستند استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار