محمدی:

محیط زیست سالم نقش مهمی در جوانی جمعیت دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست سالم شرط لازم برای حفظ سلامت جسمی و روانی افراد و جوامع می‌باشد چرا که نقش بسیار مهمی در جوانی جمعیت را دارد.

علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست اظهار داشت: برای حفظ محیط زیست به منظور کمک به جوان سازی جامعه کمک هزینه ازدواج و مهد کودک به همکارانی که دارای فرزند زیر ۶سال بودند پرداخت شده است. همچنین تقویت مربی نوجوان با رویکرد مهدویت، تقویت مادر و تحکیم خانواده، معایب تک فرزندی، مزایای فرزندآوری، نشاط در درون خانواده اجرا شده است.

وی افزود: پرداخت مشوق‌های فرزندآوری به مبلغ ۹۶۰ میلیون ریال برای همکاران سطح استان از دیگر اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با اشاره به محیط زیست سالم و جوانی جمعیت، گفت: سلامت محیط زیست به معنای حفظ تعادل و تنوع در سامانه‌های طبیعی است که منابع حساس و حائز اهمیت برای حفظ حیات هستند و سلامت آن دارای ابعاد گوناگونی از جمله سلامت فیزیکی، روانی و اجتماعی است.

محمدی بیان داشت: با توجه به افزایش رشد جمعیت و توسعه صنعتی، محیط زیست بعنوان یک عامل مهم برای سلامت انسان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: محیط زیست سالم شرط لازم برای حفظ سلامت جسمی و روانی افراد و جوامع است که نقش بسیار مهمی در جوانی جمعیت را دارد چرا که انسان خواهان زیبایی و طبیعت دوستی می‌باشد و در نشاط و روان افراد جامع تأثیر بسیار زیادی دارد که ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه و آموزش به کودکان و نوجوانان و تحقق توسعه پایدار با توجه به نیاز‌های نسل حاضر و آینده و کاهش استفاده از محصولات شیمیایی و سمی در سلامت جامعه تأثیر دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام عنوان کرد: سلامت محیط زیست یک حق بشری است که بر عهده همگان است. با رعایت اصول حفاظت از محیط زیست نه تنها به خودمان کمک می‌کنیم بلکه به نسل‌های آینده هدیه‌ای گرانبها می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوال چرا جوانی جمعبت مورد تاکید است، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جوانی جمعیت را نیاز آینده کشور خواندند و فرمودند اینکه من اصرار میکنم که حتماً بایستی تکثیر نسل شود، خانواده‌ها باید فرزنددار شوند برای این است که فردای این کشور به همین جوانان احتیاج دارد. جوانی و نیروی انسانی چیزی نیست که انسان بتواند از خارج وارد کند، بایستی خود کشور آن را تأمین نماید. جمعیت زیاد به عنوان یک ارزش اجتماعی، سیاسی و بین المللی برای آنان توانسته است موفقیت‌ها را به وجود آورد. تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی و حمایت از خانواده یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است که در کنار تدابیر قانونی، به فرهنگ سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند.

محمدی همچنین به نقش مدیران در فرهنگ سازی جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف مدیران پیگیری و اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تعیین رهنمود‌های ایشان برای همکاران است که ملزم به اجرایی نمودن سیاست‌های کلی جمعیت می‌باشیم و اجرای قانون جوانی جمعیت از خانواده و جوانی جمعیت از وظایف همه مدیران در سازمان‌ها و ادارات می‌باشد، که با توجه به قانون و تشریح مزایای آن برای همکاران، تشویق و ترغیب همکاران برای عملیاتی نمودن این قانون می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وی تاکید کرد: آموزش، فرهنگ سازی و برشمردن مزایای جوانی جمعیت در هر سازمانی وظیفه بوده و مکلف به اجرای آن می‌باشیم. برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، استفاده از تجربیات موفق همکاران، ایجاد انگیزه و رهبری نمودن در سیستم اداری نقش مهمی در این امر دارد.

منبع:راسان خبر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار