عقب نشینی کشور‌های اروپایی از طرح محکومیت ایران

کشور‌های اروپایی از طرح محکومیت ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی عقب نشینی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد کشور‌های اروپایی پیش نویس قطعنامه محکومیت ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی را به خاطر مسأله پروتکل الحاقی، پس گرفتند.

 خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شماری از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد انگلیس، فرانسه و آلمان طرحی که با حمایت آمریکا برای انتقاد از ایران بخاطر کاهش همکاری خود با أژانس را تهیه کرده بودند، کنار گذاشتند.

همچنین بر اساس گزارش رویترز، قرار است رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی کنفرانسی مطبوعاتی در ساعت ۱۱ به وقت گرینویچ (۱۴:۳۰ به وقت تهران) داشته باشد.

 ‏لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال نیز در حساب توییتری خود اعلام کرد: دو منبع متفاوت تایید کرده‌اند، شورای حکام آژانس دیگر تصمیم ندارد علیه ایران قطعنامه صادر کند.

گفتنی است پیشتر شماری از رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده بودند کشور‌های اروپایی در شورای حکام به دنبال آن هستند با صدور قطعنامه ای، فعالیت‌های هسته‌ای ایران را محکوم کنند.

بر این اساس، قرار بود قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی (فرانسه، بریتانیا و آلمان) در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران فردا جمعه در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رأی گذاشته شود.

در پی این این طرح کشور‌های اروپایی، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی روز گذشته در پیامی توئیتری با اشاره به این مسأله آن را «آزمایشی سیاسی خطرناک» خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
ذیذیم که بازهم اروپا و امریکا عقب نشینی کرده ئا از ترس خروج ایران از برجام جلوگیری کنند زیرا ما تنها کشور در برجام هستبم که برجام را زنده نگه داشته ایم ولی غربیها از ترس خروج 3ماه به خودشان مهلت دادند.
آخرین اخبار