درخواست نهادهای آمریکایی از بایدن برای بازگشت به برجام

۳۲ سازمان آمریکایی از رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا همگام با ایران، به توافق هسته‌ای بازگردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چندین سازمان آمریکایی در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار بازگشت دولت این کشور به توافق هسته‌ای ایران شدند.

هیل در گزارشی اعلام کرد: «۳۲ سازمان آمریکایی در نامه‌ای به کاخ سفید دولت ترامپ را مورد انتقاد قراردادند و از استراتژی سخت علیه ایران شکایت کردند.»

آن‌ها در این نامه گفتند: «برای دستیابی سریع به توافق جدید با ایران باید هرچه سریعتر رویکرد آمریکا را تغییر داد.»

در بخشی دیگر از این نامه آن‌ها مدعی شدند: «هرچه بیشتر کارزار فشار حداکثری علیه ایران باقی بماند ایران گستاخانه‌تر به تندروی‌هایش ادامه می‌دهد و دیپلماسی برای آمریکا دشوار خواهد شد.»

همچنین به ادعای آن‌ها: «تشدید فعالیت نظامی آمریکا در سوریه و عراق بیانگر آن است که رسیدن به توافق جدید تا چه حد ضروری است.»

دولت دونالد ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. پس از آن کارزار غیرانسانی فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا است.

به تازگی «وندی شرمن» مقام اسبق آمریکا در وزارت امور خارجه، مدعی شد درباره ایران هوشیار خواهد بود و گفت: «من درباره تهدید ایران هوشیار هستم. سال ۲۰۲۱ سال ۲۰۱۵ نیست که توافق هسته‌ای به امضا رسید و سال ۲۰۱۶ نیست که این توافق اجرایی شد؛ منطقه از آن زمان تاکنون تغییر کرده است.»

این ادعا در حالی از سوی آمریکا مطرح می‌شود که ایران در پاسخ به بدعهدی‌های آمریکا و دیگر طرف‌های برجام، از عمل به تعهدات خود کاسته و تاکید کرده است چنانچه طرف مقابل به تعهدات خود بازگردد ایران نیز به اجرای کامل تعهدات خود بازخواهد گشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
پس از گذشت چند ماه هنوز تحرکی از دولت جدید امریکا دیده نشده است انچه مشخص است باید هر سریعتر دولت امریکا موضعش را مشخص نماید تا ایران نسبت به موضع جدید دولت امریکا اعلام موضع نماید.
آخرین اخبار