کاخ سفید: همچنان آماده ایجاد روابط دیپلماتیک هستیم

کاخ سفید با اشاره به رد درخواست مذاکره مستقیم برجامی از سوی تهران، اعلام کرد همچنان آمادگی ایجاد روابط دیپلماتیک با ایران را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید در بیانیه‌ای به رد درخواست مذاکره مستقیم بر سر برجام از سوی ایران واکنش داد و اعلام کرد همچنان آمادگی ایجاد روابط دیپلماتیک با تهران را دارد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «از اقدام ایران برای رد درخواست اتحادیه اروپا برای مذاکره بر سر توافق هسته‌ای ناامید شدیم، اما همچنان خواستار برقراری روابط دیپلماتیک هستیم.»

یکی از سخنگویان کاخ سفید در اینباره با اشاره به ۶ کشور دیگر عضو برجام مدعی شد: «همچنان درباره این مسئله با شرکای ۵+۱ خود بحث خواهیم کرد.»

یک مسئول بلندپایه ایرانی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره تاکید کرد که پیش از لغو تحریم‌ها  و جبران خسارت‌های گذشته هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در کار نخواهد بود.

پیش از این نیز روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال به نقل از دو دیپلمات ارشد مدعی شد ایران پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای را رد کرده است.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، نیز امشب اعلام کرد با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و تروئیکای اروپایی، ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی «جوزپ بورل» هماهنگ کننده اروپایی برجام، مناسب نمی‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۰:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
ولی ما نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
روابط دیپلماتیک با تهران؟؟؟؟!!!!!!
مگه شما اهل منطق و گفتگو هم هستید؟؟؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
این مقامات ارشد آمریکائی اعم از رئیس جمهور و یا سناتورهای کنگره و سنا آیا؟اطلاعات و سواد سیاسی دارند؟؟!! آیا؟ اصلاً ریاضیات را در حد شمردن انگشتان دست های شان بلد هستند؟؟!! کدام 5+1 ؟؟؟؟ ایالات منفرده آمریکا که از این تیم خارج شده و فقط 5 باقیمانده تازه پس از خروج آمریکا توسط رئیس احمق درجه یک و قمارباز قبلی کاخ لرزان سفید تمام اعضاء باقیمانده نه تنها متحمل تحریم های جدید و ظالمانه شدند بلکه تهدید اقتصادی هم شدند آن هم با فشارهای حداکثری نه تنها ایران بلکه روسیه و چین نیز از این تحریم ها و تهدیدات مستثنی نبودند..................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
با کسی که دارد شما را با چماق میزند نمیشود مذاکره کرد
آخرین اخبار