همزمان با تهدید حمله به کنگره آمریکا:

ماموران امنیتی اطراف «کپیتول هیل» را قرق کردند/ گروه «کیوانون» درباره ترامپ چه می‌گویند؟

در پی تهدید‌های گذشته هواداران ترامپ در حمله به ساختمان کنگره، حدود ۵ هزار نیروی امنیتی در واشنگتن مستقر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گمانه زنی‌هایی مبنی بر حمله شبه نظامیان طی ساعات آتی و همزمان با اولین سخنرانی بایدن در کنگره وجود دارد. بایدن بیش از یک ماه است که روی کار آمده‌، اما همچنان افراطیان کیوانان او را به عنوان رئیس جمهور قبول نداشته و به رهبر خود، ترامپ وفادار هستند و اعتقاد دارند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، در تاریخ ۴ مارس به کاخ سفید بازمی‌گردد.

پلیس حفاظت کاپیتول اعلام کرده که طبق گفته شورشیان، هدف آن‌ها ازحمله به کنگره، آتش کشیدن آن و کشتن هرچه بیشتر اعضای کنگره می‌باشد. همچنین اعلام شده است که این حملات و درگیری‌ها تنها به کنگره و واشنگتن ختم نشده و در دیگر شهر‌ها هم ادامه خواهد یافت.

این گروه حتی تا لحظه انتقال قدرت به بایدن منتظر دستور حمله از سوی ترامپ بودند، اما این اتفاق نیفتاد و آن‌ها اعتراضات و حمله‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند.

کیوانان یک گروه راست تندرو هستند که معتقدند ترامپ با دولت پنهان آمریکا، یعنی با نخبگان شیطان‌پرست که در دولت، بازارسرمایه و رسانه‌ها نفوذ کرده‌اند، مقابله می‌کند. این نظریه در سال ۲۰۱۷ توسط شخصی ناشناس با اسم مستعار «کیو» که ادعا می‌کرد به اسناد طبقه‌بندی شده دولت دسترسی دارد، آغاز شد. تاکنون افراد زیادی ادعا کرده اند که کیو هستند، اما هویت او همچنان ناشناس است.

با گذشت ۴ سال این گروه همچنان در حال گسترش است. اف‌بی‌آی اعلام کرده است که این گروه تهدیدی برای همه‌ی ملت است و این موضوع در حمله آن‌ها به کنگره در ۶ ژانویه مشهود بود.

مرلین مایو یک محقق ارشد گفت: «این تصور که کیوانان دست ازتلاش بکشند اشتباه است. هنوز هم مردم زیادی امیدوارند که ترامپ دوباره رئیس جمهور شود.»

«تیموتی بلودجت»، فرمانده تیم امنیتی مجلس نمایندگان، اعضای کنگره را از افزایش اقدامات امنیتی مطلع کرده است. وزارت دادگستری نیز هفته گذشته تعدادی از شبه نظامیان کیوانان را دستگیر کرد.

پلیس حفاظت کاپیتول هیل اعلام کرده است که در پی حمله ۶ ژانویه اقدامات امنیتی بی‌نظیری را اعمال و منطقه وسیعی در اطراف پایتخت را حصاربندی کرده و هزاران عضو گارد ملی همچنان مستقر هستند و آمادگی لازم برای مقابله با حمله شورشیان را دارد.

این اقدامات تا اواسط ماه مارس و تا اطمینان کامل از رفع خطرات ادامه خواهد داشت. پلیس کاپیتول اظهار کرده است: «ما نمی‌دانیم ترامپ در تاریخ ۴ مارس چه خواهد کرد، اما مسلما او سوگند ریاست جمهوری نخواهد خورد!»

تا کنون دست کم ۱۳ نفر از کیوانان که با حمله احتمالی به کنگره مرتبط بودند، دستگیر شده‌اند. ششم ژانویه ۲۰۲۱، طرفداران دونالد ترامپ، در اعتراض به نتایج انتخابات به کنگره حمله کردند که در پی آن ۵ نفر از معترضان کشته و شماری از نیروهای امنیتی زخمی شدند. شدت حادثه به حدی بود که دست کم دو نفر از نیروهای امنیتی بعد از این حمله، اقدام به خودکشی کردند. سران آمریکایی حمله ششم ژانویه را تعرض به «قلب دموکراسی» در این کشور تعبیر کردند، هرچند که حامیان ترامپ همچنان ابهامات فراوانی در خصوص سلامت انتخابات دارند.

منابع:
(۲۶ فوریه ۲۰۲۱) شورشیان به نظامیان هشدار دادند که کنگره را منفجر خواهند کرد
https://www.theguardian.com/us-news/۲۰۲۱/feb/۲۶/capitol-attack-capitol-biden-police
(۲۵ فوریه ۲۰۲۱) تهدید طرفداران ترامپ به حمله به کنگره هنگام سخنرانی بایدن
https://www.abc.net.au/news/۲۰۲۱-۰۲-۲۶/trump-supporters-want-to-blow-up-capitol-police-chief-warns/۱۳۱۹۵۴۶۴
(۲۴ فوریه ۲۰۲۱) تمرکز کیوانان بر تئوری توطئه در ۴ مارس
https://www.cnet.com/news/qanon-why-this-crazy-conspiracy-theory-is-now-focused-on-march-۴/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
امید وارم این اقدامات طرفداران ترامپ سرعت از هم پاشیدن این رژیم تروریست و قدرت ظالم آمریکا را که سالهاست شروع شده بیشتر و بیشتر کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
اینجا که مهد دموکراسیه ، گارد ملی برای چی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
انشالله بساط دولت آمریکا برای همیشه برچیده شده و جهان رو به آرامش پیش بره
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
بگو انشالله
آخرین اخبار