روایت سی‌بی‌اس از حمله موشکی ایران به «چشم شیر» / در روز حمله به نظامیان آمریکایی چه گذشت؟

شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس در برنامه‌ای جزئیاتی جدیدی را از حمله ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عین‌الاسد عراق افشا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری سی‌بی‌اس در برنامه «۶۰ دقیقه» خود به بررسی حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در عراق پرداخت.

«دیوید مارتین»، مجری این برنامه، در ابتدا گفت: حمله هوایی آمریکا به شبه نظامیان مورد حمایت ایران که شامگاه پنجشنبه رخ داد، جدیدترین فصل در روابط مسموم با ایران است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، آن را از دولت ترامپ به ارث برده است. سیزده ماه پیش بود که این دو کشور، به شکلی خطرناک در آستانه جنگ با یکدیگر قرار گرفتند. این جریان پس از حمله پهپادی آمریکا کلید خورد که در آن، قدرتمند‌ترین ژنرال ایران کشته شد. پایان این جریان نیز با حمله ایران با استفاده از موشک‌های بالستیک به نیرو‌های آمریکایی در عراق بود. این حمله، بزرگترین حمله با استفاده از موشک‌های بالستیک بود که تاکنون علیه آمریکایی‌ها رخ داده است. اکنون برای نخستین بار، تصاویر ویدئویی این حمله را که توسط پهپاد‌ها ضبط شده است، به شما نمایش می‌دهیم و با نیرو‌هایی که در آن شب، آنجا حضور داشتند گفتگو می‌کنیم.

«آلن جانسون»، از فرماندهان ارتش آمریکا، آن شب پیامی خطاب به پسر خودش ضبط کرد. آلن جانسون در این ویدئوی ضبط شده گفت: «آهای رفیق! اگر این ویدئو را می‌بینی، باید بگویم که شب گذشته اتفاق بدی برای پدرت افتاد. به خاطر مادرت باید قوی باشی. همیشه در قلبت به یاد داشته باش که دوستت دارم. خداحافظ رفیق.»


بیشتر بخوانید: 

روایت سربازان آمریکایی از شب ترسناک عین الاسد + فیلم

فیلم تازه منتشر شده آمریکا از حمله موشکی ایران به عین‌الاسد


چند ساعت پیش از آنکه جانسون این پیام را ضبط کند، هجوم حملات موشک‌های بالستیک ایران به پایگاه هوایی الاسد در عراق آغاز شد. در این پایگاه، دو هزار نیروی آمریکایی مستقر بودند. در ویدئوی ضبط شده از سوی پهپاد‌ها مشاهده می‌شود آمریکایی‌هایی که در این حمله گیر افتاده بودند، هیچ چاره‌ای نداشتند جز آنکه فرار و جایی خود را پنهان کنند.

هر یک از موشک‌هایی که شلیک شده بود، کلاهکی به وزن بیش از هزار پوند را حمل می‌کرد.

جانسون در این باره گفت: واژه‌ها نمی‌تواند حتی میزان نیرویی را که از سوی این موشک‌ها رها می‌شد، بیان کند.

او در زمان وقوع این حمله، در سنگری پناه گرفته بود که برای محافظت از نیرو‌ها در برابر کلاهک‌های کوچکتری ساخته شده بود که وزن آن‌ها حداکثر ۶۰ پوند باشد.

این فرمانده آمریکایی گفت: شدت انفجار، نفس را در سینه من حبس کرد، سپس بوی ناخوشایند آمونیاک و گرد و خاک، وارد سنگر شد و همه جا را فرا گرفت. پس از موج انفجار نیز، نخاله‌ها فرو ریخت و شعله‌ها همه جا را فرا گرفت.

جانسون گفت: «شعله‌های آتش سرتاسر سنگر‌ها را فرا گرفت و ارتفاع آن‌ها تا ۷۰ فوت در هوا بالا می‌رفت.»

سنگری که جانسون در آن پناه گرفته بود، نیز در معرض این شعله‌ها قرار داشت.

او افزود: (فکر می‌کردم) که در شعله‌های آتش خواهیم سوخت. ما باید ۱۳۵ متر به جلو می‌رفتیم (تا پناه بگیریم). صدایی بلند می‌گفت پناه بگیرید، پناه بگیرید. من باید مسافتی به اندازه یک زمین فوتبال را طی می‌کردم (تا به پناهگاه برسم). نمی‌دانستم موشک بعدی چه زمانی منفجر خواهد شد. 

روایت سی‌بی‌اس از حمله موشکی ایران به «چشم شیر»/ در روز حمله به نظامیان آمریکایی چه گذشت؟

مارتین: آیا می‌توانستید صدای نزدیک شدن موشک‌ها را بشنوید؟
جانسون: (بله)، همانند یک قطار باربری که در حال عبور از کنار شماست.

البته جانسون، تنها فردی نبود که در این میان با شتاب به دنبال یافتن پناهگاه بود. او گفت: شش نفر بودیم که برای نجات جان خود به سمت سنگر بعدی می‌دویدیم. ما به سنگر رسیدیم و آنجا بود که متوجه شدیم تقریبا ۴۰ نفر هستند که تلاش می‌کنند خود را به زور وارد این سنگر کنند، در حالی که ظرفیت آن تنها ۱۰ نفر بود. من هم فردی که جلویم بود را گرفتم و گفتم باید وارد سنگر شوی. همه را به زور داخل سنگر کردم.

مجری: اما زمانی که بین سنگر‌ها می‌دویدید، آیا فقط به بخت و اقبال خود تکیه کرده بودید؟
جانسون: (بله) بخت و اقبال. تنها نتیجه‌ای که می‌توانم به آن برسم، آن است که تنها دست خدا بود که از ما محافظت کرد. زیرا در واقع هیچ کس نباید از این جریان، جان به در می‌برد.

«فرانک مکنزی»، ژنرال تفنگداران دریایی آمریکا و فرمانده نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه، از مقر خود در شهر تامپا در ایالت فلوریدا، ناظر بر این حمله بود. او از اتاق کوچک خود در مرکز اصلی عملیات، می‌توانست به صورت مستقیم تنها با دو فردی صحبت کند که در زنجیره فرمان، بالا دست او بودند.

او در این باره گفت: آن‌ها وزیر دفاع را وارد گفتگو کردند. آن‌ها سپس اندکی بعد، رئیس‌جمهور را وارد این گفتگو کردند. ما در حال شنیدن گزارش درباره موشک‌هایی بودیم که در هوا پرواز می‌کردند.

مجری: آیا تا به حال چنین حادثه‌ای را پشت سر گذاشته بودید؟
مکنزی: هرگز تاکنون چنین تجربه‌ای نداشتم که در آن، موشک‌های واقعی به سمت نیرو‌های ما شلیک شود و مخاطراتی که پیش رو قرار دارد، تا این اندازه بالا باشد.

حمله به عین الاسد، در تلافی‌جویی عملیات تکان‌دهنده‌ای رخ داد که رئیس‌جمهور ترامپ شش شب قبل، دستور آن را صادر کرده بود؛ حمله پهپادی که در آن، قاسم سلیمانی، قدرتمند‌ترین ژنرال ایرانی، کشته شد.

مکنزی در این مصاحبه مدعی شد: ما گزارش‌های اطلاعاتی را مشاهده کردیم که بر اساس آن، قاسم سلیمانی در حال پیش بردن چندین جریان حمله علیه نیرو‌های ما، سفارتخانه ما و دیگر پایگاه‌های ما در عراق بود.

مجری: آیا این حملات، قریب‌الوقوع بودند؟
مکنزی: شاید (این حملات) قرار بود ظرف چند ساعت، یا چند روز و نه چند هفته، رخ دهد.

او در ادامه گفت: از نظر من، تصمیم به کشتن هیچ کس، تصمیمی آسان نیست. اما به نظر من، خطر خودداری از اقدام در خصوص این موضوع، بیشتر از خطر اقدام بود. بنابراین، در خصوص انجام این تصمیم اقدام خوبی کردم.

روایت سی‌بی‌اس از حمله موشکی ایران به «چشم شیر»/ در روز حمله به نظامیان آمریکایی چه گذشت؟

در تاریخ سوم ژانویه سال گذشته، دوربین‌های امنیتی فرودگاه، ورود سلیمانی را به بغداد با یک پرواز تجاری از دمشق به ثبت رساند. مکنزی این تصاویر را از زاویه‌ای متفاوت می‌دید.

مجری: شما پهپاد‌ها را بر فراز آسمان در اختیار داشتید. او را دیدید.
مکنزی: بله

مجری: دیدید که او از هواپیما پیاده شد.
مکنزی: بله، بله.

در حالی که اطرافیان سلیمانی از هواپیما دور می‌شدند، مکنزی دستور قتل را به فرماندهی صادر کرد که کنترل پهپاد‌ها را به عهده داشت.

مکنزی گفت: سپس اعلام کردم «زمانی که هدف را در دسترس داشتید، شلیک کنید.»

سپس موشک‌ها به طور همزمان هر دو وسیله نقلیه را هدف قرار دادند.

او گفت: هیچ کس به نشانه خوشحالی، شانه دیگری را لمس نکرد. هیچ کس خوشحالی نکرد. زیرا اکنون، باید خود را برای پیامد‌های این اقدام آماده می‌کردم.

ژنرال مکنزی اطمینان داشت که ایران تلافی‌جویی خواهد کرد، اما نمی‌دانست چطور. برای مدت زمانی، ایرانی‌ها هم نمی‌دانستند چطور باید این کار را انجام دهند.

مکنزی گفت: به باور من، آن‌ها (ایرانی‌ها) برای مدتی دچار سردرگمی شدند، زیرا فرماندهی را از دست داده بودند که حقیقتا تعیین کننده بود و به هر چیزی شکل می‌داد و به آن‌ها می‌گفت که قرار است چه اقدامی انجام دهند.

مجری: بنابراین، این سکوت، شوم بود.
مکنزی: سکوت بسیار شومی بود.

مجری: نخستین علامتی که نشان می‌داد ایران ممکن است حقیقتا در اندیشه حمله موشکی بالستیک باشد، چه بود؟
مکنزی: آن‌ها جابجایی موشک‌های بالستیک خود را آغاز کردند.

این حمله، تنها چند ساعت پس از آن رخ داد که جانسون متوجه شد ایران، قدرتمند‌ترین سلاح‌های خود را به سمت عین الاسد نشانه رفته است.

جانسون گفت: افسر اطلاعاتی من، مرا کنار کشید و صراحتا گفت «قربان، خبر‌های بدی برایتان دارم.» من هم با خنده گفتم «چه خبرهایی؟» او گفت «ما اطلاعاتی دریافت کرده‌ایم که بر اساس آن، ایران در حال سوخت‌گیری ۲۷ موشک بالستیک میان برد است و قصد آن، نابود کردن این پایگاه است و ما احتمالا جان به در نخواهیم برد.»

سرهنگ دوم «تیم گارلند»، فرماندهی گردان نیروی زمینی در عین‌الاسد، را به عهده داشت. پایگاه هوایی عین الاسد، پایگاهی بزرگ است که تقریبا در فاصله ۱۲۰ مایلی غرب بغداد قرار دارد و در آن، ده‌ها فروند بالگرد، پهپاد و سایر هواپیما‌های آمریکایی مستقر هستند.

مجری: آیا این پایگاه، در برابر موشک‌های بالستیک محافظت می‌شد؟
گارلند: نه آقا. این تهدید، تهدیدی بی‌سابقه بود. تصور نمی‌کنم تا کنون هرگز این تهدید محاسبه شده بود، بنابراین توانایی جلوگیری از حمله موشک بالستیک در آنجا وجود نداشت.

مجری: آیا برای آنچه باید انجام می‌دادید، برنامه‌ای داشتید؟
گارلند: ما برنامه‌ای ریختیم.

روایت سی‌بی‌اس از حمله موشکی ایران به «چشم شیر»/ در روز حمله به نظامیان آمریکایی چه گذشت؟

«استیسی کولمن»، سرهنگ دوم نیروی هوایی و دیگر نیرو‌های مستقر در الاسد، به سرعت تلاش کردند تا بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هزار نیرو را پیش از آغاز حمله موشکی، تخلیه کنند. اما همچنان نیرو‌هایی باید در این پایگاه باقی می‌ماندند.

او در این‌باره گفت: ما همچنان باید می‌توانستیم عملیات خود را انجام دهیم. بنابراین، نخستین تصمیم، تقسیم تیم خود بر اساس توانمندی‌های جنگی بود.

مجری: فکر می‌کردید برای افرادی که به آن‌ها گفتید در پایگاه باقی بمانند، چه اتفاقی رخ دهد؟
کولمن: حقیقت آن است که تصور نمی‌کردم آن‌ها زنده بمانند.

بهترین جان پناه‌ها، سنگر‌های ضد حمله هوایی بودند که در دوران حکومت صدام ساخته شده بود. اما شمار این سنگرها، کافی نبود.

گارلند اعلام کرد: تا جایی که به خاطر دارم، حس بسیار بدی حاکم بود. چنین بود که تصور می‌کردم سنگر کافی برای افرادی که درباره آن‌ها صحبت کردم، وجود نداشت.

بنابراین، گارلند بیشتر سربازان خود را به صحرا فرستاد تا بتوانند از فاصله‌ای ایمن، حمله را به چشم ببینند.

گارلند گفت: بسیاری از افراد نمی‌خواستند آنجا را ترک کنند. آن‌ها نمی‌خواستند فردی باشند که در ایمنی نسبی به سر می‌برد.

مجری: بسیاری از افراد ممکن است در فهم آنچه اکنون گفتید، مشکل داشته باشند. به من بگویید چرا یک سرباز نباید بخواهد به مکانی امن برود؟
گارلند: آن‌ها می‌خواستند بار را به دوش بکشند. آن‌ها می‌خواستند در خطر، شریک باشند.

این در حالی بود که ژنرال فرانک مکنزی از مقر خود در تامپا، تلاش می‌کرد تا زمان بندی تخلیه نیرو‌ها را به درستی انجام دهد.
مکنزی: اگر این کار بسیار زودهنگام انجام می‌شد، این خطر وجود داشت که دشمن، این اقدام را مشاهده و برنامه‌های خود را بر اساس آن تنظیم کند.

ایرانی‌ها با خرید تصاویری مانند تصاویر گرفته شده از سوی ماهواره‌های تجاری، عین الاسد را نظارت می‌کردند. مکنزی صبر کرد تا ایران، آخرین تصاویر خود را در آن روز، بارگذاری کند.

مجری: بنابراین، ایرانی‌ها در آخرین تصاویر جاسوسی که با استفاده از ماهواره‌های تجاری به دست آوردند، چه چیزی دیدند؟
مکنزی: آن‌ها هواپیما‌ها را روی زمین دیدند و مشاهده کردند که نیرو‌ها در حال کار هستند.

مجری: بنابراین، زمانی که آن‌ها موشک‌ها را شلیک کردند، تصور می‌کردند که هواپیما‌ها روی زمین باشند.
مکنزی: تصور می‌کنم آن‌ها انتظار داشتند تعدادی هواپیمای آمریکایی را نابود کنند و شماری از نیرو‌های ارتش را بکشند.

«جان هاینز»، گروهبان نیروی هوایی آمریکا، و تیم امنیتی او زمانی که نخستین موشک به زمین اصابت کرد، از خودروی نفربر زره‌پوش پیاده شده بودند.

«هینز» در این باره گفت: ما در بی‌سیم می‌شنیدیم که «(موشک) در حال اصابت است.»

مجری: شما چه کردید؟
هینز: تلفن را زمین انداختم و به سمت خودروی خودم دویدم. زمانی که موشک اصابت کرد، فشار منفی، در‌های خودرو را با شدت کوبید، سپس ابری از گرد و غبار و آتش را مشاهده کردیم.

کولمن هم اعلام کرد: این شرایط را «موج انفجار» می‌گویند، و به نوعی این موج را تقریبا در درون خود احساس کردید. گویی که اعضای بدن شما تکان می‌خورد.

گروهبان «کیمو کلتز» نیز بیرون سنگر بود و نگهبانی می‌داد، زیرا احتمال داشت در پی حمله موشکی، حمله زمینی نیز رخ دهد.

کلتز در این باره گفت: ما روی زمین خوابیدیم تا از اندام‌های حیاتی و سر خود محافظت کنیم. ما منتظر بودیم.

مجری: آیا این حمله، شما را تکان داد؟
کلتز: بر اثر یکی از انفجار‌هایی که تقریبا نزدیک ما رخ داد، بدن من حدود دو اینچ از زمین بلند شد.

ایران در مجموع، ۱۶ فروند موشک را از سه موقعیت شلیک کرد. پنج موشک به خارج از عین الاسد اصابت کرد، اما ۱۱ موشک به این پایگاه خورد.

مجری: این حمله، بی‌سابقه بود.
مکنزی: قطعا این حمله، شبیه هیچ چیزی نبود که دیده یا تجربه کرده باشم.

مجری: تاکنون، متوجه چه چیزی شده‌اید؟
مکنزی : موشک‌های آن‌ها دقیق است.

مجری: آیا این موضوع باعث شگفتی شما شد؟
مکنزی: ما می‌دانستیم، اما مشاهده آن، موضوع دیگری است. آن‌ها این موشک‌ها را که برد قابل توجهی داشت، شلیک کردند. آن‌ها تا حد زیادی، همان نقاطی را هدف قرار دادند که می‌خواستند.

زمانی که خورشید طلوع کرد، بازماندگان اقدام به برآورد آسیب‌ها کردند.

گارلند گفت: اسکلت یک ساختمان باقی مانده بود، نه هیچ چیز دیگر. حفره‌هایی به بزرگی یک اتاق، درون زمین ایجاد شده بود. موانع بتونی، پرتاب شده و در صحرا یا خیابان پایین آمده بودند.

«هینز» هم گفت: این شرایط شبیه به صحنه‌ای از یک فیلم بود که در آن، همه چیز اطراف شما نابود شده است، اما با وجود این، هیچ کس کشته نشد.

سپس رئیس جمهور ترامپ توئیت کرد «همه خوب هستند.»، اما مشخص شد که این سخنان، زودهنگام مطرح شده است.

جانسون گفت: بعضی‌ها حالت تهوع داشتند. همه مبتلا به سردرد شده بودند.
کلتز هم اعلام کرد: من به مدت دو هفته، گیج بودم.

مجری: چه حسی داشتید؟
کلتز: انگار کسی بار‌ها و بار‌ها با چکش به سرم ضربه زده بود.

جانسون افزود: در نهایت، چند ساعت بعد فهمیدیم که «اینجا، شمار زیادی از افراد دچار آسیب مغزی شده‌اند.»

پزشکان ارتش اعلام کردند بیش از ۱۰۰ نفر، دچار آسیب مغزی شده‌اند. جانسون و ۲۸ سرباز دیگر، نشان قلب بنفش دریافت کردند.

مجری: آیا هیچ تاثیری هست که تا به امروز ادامه داشته باشد؟
جانسون: هر روز سردرد دارم و در گوشم صدای زنگ می‌شنوم. دچار «اختلال استرس پس از سانحه» شده‌ام. باید این موضوع را اذعان کنم. هنوز هم کابوس می‌بینم.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۱:۲۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
دیگه حرمتی بین ما وشما باقی نمونده هیچ حجابی دیگه بین ما نیست اگه جونتون را دوست دارید سریع تر این منطقه را ترک کنید چون دیگه هیچ امریکایی ای در اینجا در امان نیست شما 13دی 98در عراق شروع کردید اما ما ممکنه این جنگ را درقلب نیویورک تمام کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سعدی
۲۲:۰۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
ننگ به آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
محمدمحمدی
۲۰:۱۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم.واعدوالهم ماستطعتم من قوه
ومارمیت اذرمیت والله رمی
زنده بادسپاه.ماشاءالله ارتش.خداقوت.هرچنددولت عزت ایران رالگدکوب کردسپاه وارتش به ایران عزت دادند.وسرایرانیان در برابردنیابالارفت.
Iran (Islamic Republic of)
حسین عیدی
۱۹:۵۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
شهادت سردار سلیمانی واقعا قلب یک ملت رو بدرد آورد واقعا حیف بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
درود بر موشک های ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
حمله موشکی به عین الاسد ین فقط یک سیلی هشدار دهنده بود با موشکهای نقطه زن با خرج و انفجارهای ضعیف برای اینکه به شما تروریستهای آمریکایی جنایتکار حالی کند که گورتون رو از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص گم کنید و فرار را بر قرار ترجیح دهید اگر نه در انتقام سخت و خشن که در راه است و شک نکنید که در راه است دیگر از لشکریانتان نفری باقی نخواهد ماند که برایتان تعریف خاطره کنند با حجم آتش هزاران بار سنگینتر از این حجم موشکی ضعیف که دیدیت و توانستید تعریف خاطره کنید در آن روزهای انتقام سخت نه لشکری برایتان باقی خواهد ماند در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص نه عدوات نظامیتان باقی خواهد ماند در خشکی و دریا و آسمان به نفعتان است هر چه سریعتر جهان اسلام را ترک کنید برای همیشه بدانید و آگاه باشید ای دشمنان ایران اسلامی ایران اسلامی امروز دیگر یک کشو و یک ملت عقب نگه داشته ضعیف نگه داشته شده همانند زمان و دوران قاجاریه مفلوکین بی عرضه های وطن فروش و زمان پهلوی ملعون خائن وطن فروش تا دندان وابسته به شما اجنویان نیست ایران اسلامی امروز ایرانیست پیشرفته خردمند بصیر عادل مقتدر قدرتمند عظیم متحد و یکپارچه قدرتمند از هر لحاظ و مجهز به تمامی تکنولوژیهای به روز جهان و مقتدر و مستقل و قدرتمند و عدالت گستر و پیگیر حق حقوق ضایع شده اش می باشد و دیگر دوران بزن در رویی شما ابرقدرتهای پوشالین در جهان امروز تمام شده بدانید و آگاه باشید ایران اسلامی هم یک کشور ابرقدرت جهانیست که باید بهش احترام و عزت بگذارید در غیر این صورت عقوبتهای سخت و جبران ناپذیری در انتظارتان است . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
خو عزیز این شعارها را کوتاهتر میگفتی!!!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
جایگاه کشور کنونی عراق بالاتر از جایگاه جسم و جان و خون پاک سرداران صدیق شهید و یارانشان سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز و بزرگوار و سردار عزیزمان ابو مهدی مهندس نیست که اگر این سرداران نبودند عراقی تا کنون نبود همگیتون توسط داعش سر بریده شده بودیت و نوامیستان و کودکانتان به اسرارت و بردگی برده و فروخته شده بودند و مال و اموالتان به غارت رفته بود ، آمریکایهای تروریست پرور ترویستی را از کشورتان بیرون و اخراج کنید هر چه سریعتر همین آمریکایها بودند و هستند که داعش را ساختند و هم اکنون هم دارن احیاءش می کنند چرا خودتان را بخواب زده اید بیدار شوید مومنین مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص و اجنویان آمریکایی و همپیمانانشان را نابود و اخراجشان کنید در کشورهایتان که بد نقشه های شومی برایتان کشیده اند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
ما تا آحر ایستاده ایم قدس را آزاد و آمریکا را خوار تر از گذشته خواهیم کرد
آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیتت بمیر
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
حمله موشکی به عین الاسد ین فقط یک سیلی هشدار دهنده بود با موشکهای نقطه زن با خرج و انفجارهای ضعیف برای اینکه به شما تروریستهای آمریکایی جنایتکار حالی کند که گورتون رو از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص گم کنید و فرار را بر قرار ترجیح دهید اگر نه در انتقام سخت و خشن که در راه است و شک نکنید که در راه است دیگر از لشکریانتان نفری باقی نخواهد ماند که برایتان تعریف خاطره کنند با حجم آتش هزاران بار سنگینتر از این حجم موشکی ضعیف که دیدیت و توانستید تعریف خاطره کنید در آن روزهای انتقام سخت نه لشکری برایتان باقی خواهد ماند در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص نه عدوات نظامیتان باقی خواهد ماند در خشکی و دریا و آسمان به نفعتان است هر چه سریعتر جهان اسلام را ترک کنید برای همیشه بدانید و آگاه باشید ای دشمنان ایران اسلامی ایران اسلامی امروز دیگر یک کشو و یک ملت عقب نگه داشته ضعیف نگه داشته شده همانند زمان و دوران قاجاریه مفلوکین بی عرضه های وطن فروش و زمان پهلوی ملعون خائن وطن فروش تا دندان وابسته به شما اجنویان نیست ایران اسلامی امروز ایرانیست پیشرفته خردمند بصیر عادل مقتدر قدرتمند عظیم متحد و یکپارچه قدرتمند از هر لحاظ و مجهز به تمامی تکنولوژیهای به روز جهان و مقتدر و مستقل و قدرتمند و عدالت گستر و پیگیر حق حقوق ضایع شده اش می باشد و دیگر دوران بزن در رویی شما ابرقدرتهای پوشالین در جهان امروز تمام شده بدانید و آگاه باشید ایران اسلامی هم یک کشور ابرقدرت جهانیست که باید بهش احترام و عزت بگذارید در غیر این صورت عقوبتهای سخت و جبران ناپذیری در انتظارتان است . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
حمله موشکی به عین الاسد ین فقط یک سیلی هشدار دهنده بود با موشکهای نقطه زن با خرج و انفجارهای ضعیف برای اینکه به شما تروریستهای آمریکایی جنایتکار حالی کند که گورتون رو از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص گم کنید و فرار را بر قرار ترجیح دهید اگر نه در انتقام سخت و خشن که در راه است و شک نکنید که در راه است دیگر از لشکریانتان نفری باقی نخواهد ماند که برایتان تعریف خاطره کنند با حجم آتش هزاران بار سنگینتر از این حجم موشکی ضعیف که دیدیت و توانستید تعریف خاطره کنید در آن روزهای انتقام سخت نه لشکری برایتان باقی خواهد ماند در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص نه عدوات نظامیتان باقی خواهد ماند در خشکی و دریا و آسمان به نفعتان است هر چه سریعتر جهان اسلام را ترک کنید برای همیشه بدانید و آگاه باشید ای دشمنان ایران اسلامی ایران اسلامی امروز دیگر یک کشو و یک ملت عقب نگه داشته ضعیف نگه داشته شده همانند زمان و دوران قاجاریه مفلوکین بی عرضه های وطن فروش و زمان پهلوی ملعون خائن وطن فروش تا دندان وابسته به شما اجنویان نیست ایران اسلامی امروز ایرانیست پیشرفته خردمند بصیر عادل مقتدر قدرتمند عظیم متحد و یکپارچه قدرتمند از هر لحاظ و مجهز به تمامی تکنولوژیهای به روز جهان و مقتدر و مستقل و قدرتمند و عدالت گستر و پیگیر حق حقوق ضایع شده اش می باشد و دیگر دوران بزن در رویی شما ابرقدرتهای پوشالین در جهان امروز تمام شده بدانید و آگاه باشید ایران اسلامی هم یک کشور ابرقدرت جهانیست که باید بهش احترام و عزت بگذارید در غیر این صورت عقوبتهای سخت و جبران ناپذیری در انتظارتان است . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۵۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
کاش سپاه و ارتش همه پایگاه های اطرافمان را با خاک یکسان میکردند،کاش دشمنی که ایران اسلامی را محاصره کرده را نابود و با فرستادن خلبانان و چتر بازان زبده ،همه تجهیزاتش را به غنیمت می‌گرفتیم.این منطقه ماست و در اطراف ماست.
هر که هم ، خود را به خواب بزند ایرانی و مسلمان نیست.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
حمله موشکی به عین الاسد ین فقط یک سیلی هشدار دهنده بود با موشکهای نقطه زن با خرج و انفجارهای ضعیف برای اینکه به شما تروریستهای آمریکایی جنایتکار حالی کند که گورتون رو از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص گم کنید و فرار را بر قرار ترجیح دهید اگر نه در انتقام سخت و خشن که در راه است و شک نکنید که در راه است دیگر از لشکریانتان نفری باقی نخواهد ماند که برایتان تعریف خاطره کنند با حجم آتش هزاران بار سنگینتر از این حجم موشکی ضعیف که دیدیت و توانستید تعریف خاطره کنید در آن روزهای انتقام سخت نه لشکری برایتان باقی خواهد ماند در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص نه عدوات نظامیتان باقی خواهد ماند در خشکی و دریا و آسمان به نفعتان است هر چه سریعتر جهان اسلام را ترک کنید برای همیشه بدانید و آگاه باشید ای دشمنان ایران اسلامی ایران اسلامی امروز دیگر یک کشو و یک ملت عقب نگه داشته ضعیف نگه داشته شده همانند زمان و دوران قاجاریه مفلوکین بی عرضه های وطن فروش و زمان پهلوی ملعون خائن وطن فروش تا دندان وابسته به شما اجنویان نیست ایران اسلامی امروز ایرانیست پیشرفته خردمند بصیر عادل مقتدر قدرتمند عظیم متحد و یکپارچه قدرتمند از هر لحاظ و مجهز به تمامی تکنولوژیهای به روز جهان و مقتدر و مستقل و قدرتمند و عدالت گستر و پیگیر حق حقوق ضایع شده اش می باشد و دیگر دوران بزن در رویی شما ابرقدرتهای پوشالین در جهان امروز تمام شده بدانید و آگاه باشید ایران اسلامی هم یک کشور ابرقدرت جهانیست که باید بهش احترام و عزت بگذارید در غیر این صورت عقوبتهای سخت و جبران ناپذیری در انتظارتان است . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
خلاصه بنویس نه یه انشا
Germany
kjh
۱۷:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
, دلتان را به این چیزها خوش نکنید،اصل بازدارندگی در سلاح هسته‌ای است، تمام قدرت‌های غربی دارند چرا شما نداشته باشید، کسی که از خدا ترسید از قدرت دیگری نمی‌ترسند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
اینها باید در همین دنیا مجازات بشوند. تکبر و غرور و نخوت یانکی ها از حد گذشته است. امیدوارم ترس و دلهره و نگرانی آنها لحظه به لحظه بیشتر شود، کابوس دست از سرشان بردارد و منطقه را ترک کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
داستان سرایی آمریکایی ها شروع شد
حیف شد دروغ خوبی بود
ولی یک نکته کم داشت چطور تروریست های آمریکایی دچار کما و اغما شدند
یا شما دروغ میگی یا ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
این نشون میده اونهارصدشون بهتره وحتی نتونستیم دقیق رصد کنیم حیف شد که موشک هامون این پایگاه را با خاک یکسان نکرد
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۱:۰۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
ماحیثیت امریکا را نشون گرفتیم هدف کشتن چهار تا سرباز یا از بین بردن پایگاهی که خب به راحتی دوباره می تونستند بسازند نبود اونا همه این سالها اینا قدرت خودشون میدونستند که بعد از جنگ جهانی هیچ کشوری به پایگاههای امریکا حمله نکرده ما قصدمون بردن ابروشون بود که این اتفاق افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
با اینهمه دشمنی ،انتقام سختی در راه خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۶:۵۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
فایده ای نداشته خوب عمل نکردیم چون داره میگه متوجه شدیم ایرانی ها دارن سوخت گیری موشک میکنن حتی تعدادموشک ها رو هم میدونستن چرا باید عملیات ما چند ساعت جلوتر لو بره ولی ما متوجه عملیات اون ها نشیم .
Iran (Islamic Republic of)
رصد
۱۸:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
حالا اون میگه تو چرا باور کردی؟؟؟!!!
اینکه میگه میدونستیم خب هنر نکردن ایران گفته بود.
وقتی سردار رو تو عراق زده بودن خب اونا هم باید تو عراق منتظر می بودن. اما حرف راستش این بود که اونا منتظر موشک نبودن ...منتظر حمله زمینی ودوتا آرپیجی و...بودن.
یعنی اینا اگه میدونستن موشک میخورن هر کدومشون یه سوراخ موش پیدا میکردن میرفتن توش یه جای دنیا.
الان انتظار داری چی بگه.
اینم اگه اونجا بوده اگر بوده باشه به خیال خودش میخواسته موقع حمله با تاکتیک هاش !!!!خخخخ واسته جلو ایرانیا!!!!

حالا عب نداره بگو!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدمحمدی
۲۰:۳۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
دربین نظرات اونهادوتاحرف درست میزنن مثلاقدرت نقطه زنی واینکه من هنوزازخواب میپرم تاخواننده خوشش بیاد.بعدمیگه ماازحمله اوناخبرداشتیم زیرزمین چطوری سوختگیری رودیدن.فکرکردی موشک رومیبرن روسکوی پرتاب یاروی ماشین حمل موشک بعدسوختگیری میکنند.به این میگن سوادرسانه ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
ما فقط یک پایگاه رو زدیم این چه ذوق داره وقتی اونها هر روز دارند با موشک نوکر هاشون مردم بیگناه کشور های دیگه مثل افغانستان سوریه عراق،.... می کشتند این موشک به نظر من مثل اصلا دردی نداشت چون اونها هنوز درد حس نمی کنند که این بلا هرروز داره برای مردم بیگناه ایجاد می کنند این موشک زدن در حد یه ضربه کوچک بود طوفانی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
ولی هر چه بگویید، انتقام حاج قاسم نمی شود. قلب میلیون ها انسان خون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
ایران در حال سوختگیری ۲۷موشک بالستیک است! یعنی چی؟؟؟؟ وقصدش نابودی این پایگاه است؟؟یعنی چی؟؟ اینا از همه چی مگه خبر دارن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
black.cyber
۱۵:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
اين همه مرگ ملايم مغزي،اين همه سنگ قبر حكاكي نشده جديد توي قبرستان كاليفرنيا قسمت نظاميان،جنگ الكترونيك بسيار سنگين ايران كه توانايي هاليووديتون رو از دست داده بوديد،انهدام كامل اتاق عمليات پايگاه،انهدام چندين هواپيما و پهپاد،اين همه ضرر ميلياردي،بعد طرف مياد ميگه مي دونستيم ايراني ها دارند تصاوير ماهواره اي رو بارگزاري مي كنند و ما اطلاع داشتيم،از حالت روان پريشانت معلومه اطلاع داشتي...چند سال ديگه عكسهاي صدها قبر كه روي اونها نوشته كشته شده در عراق منتشر ميشه
Iran (Islamic Republic of)
سپر ولایت
۱۵:۲۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
میگه دست خدا بود کشته ندادیم الهی نابود بشین خون عزیزترین بندگان خدا ریختی اونا را شهید کردی شمر زمان همینا هستن دم ازخدا میزنن
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۱:۰۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
نه فاصله پرتاب موشک های یک ونیم دقیقه بود درحالی که میتونستیم همه را شلیک همزمان بکنیم اینکار را کردیم که اگه انسانی اونجا هست دور بشه چون ما تروریست نیستیم که موفقیت مون را از تعداد کشته های دشمن حساب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
طبق آخرین اخبار واصله ...باگذشت بیش از یکسال کماکان در حال شمارش کشته ها هستند و نام آنها را به عنوان کشته شدگان کرونا در آمریکا اعلام میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
داغ دل مردم رو تازه ميكنين كه جي بشه لا اقل اكه دلمون خنك مي شد باز يه جيزي نه اينكه در جواب تكتكه شدن سردار مملكت چند نفر ناراحتي اعصاب بگيرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
فقط یه آدم بی سواد میتونه نتیجه بگیره که اینا "شانس آوردن" و کشته ندادن. اینا کشته هارو مجبور شدن مخفی کنن که پاسخ ندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بیاین قضیه را وارونه کنیم ،به نظرتون اونها به این اتفاق ،همچین واکنشی نشون میدادند ؟!قطعا نه؟ اونها با بمب اتم بمباران مون میکردن. حالا به تفاوت ها نگاه کنید. حداقل باید ناو هواپیمابرشون توی خلیج فارس رو غرق میکردیم تا هم هزینه مالی بدهند و هم هزینه جانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
باید پایگاه عین الاسد را وجب به وجب شخم می زدند درود بر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
وقتی گفتن انتقام میگیریم محتمل تریمن جا جایی بود که پهباد بلند شده بود و بخاطر همین فهمیدنند از قبل نگفتند که اون جا میزنیم بعد اصلا هیچ کس هیچیش نشده هواپیماها سالم موندند مثلا فقط همین کافیه که پدافند زد موشکی امریکا که انقدر پوزش میدم نتونست موشکی را بزنه که ایران در بد ترین شرایط تحریمی ساخت تا انتقام سخت مونده این سیلی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
واقعا به چه چیزی افتخار باید کر د با ان همه خسارت و ابرو ریزی که برای این مملکت به بار امد و سالها باید هزینه بپر دازیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بگیربخواب بابا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
“ ایرانی‌ها با خرید تصاویری مانند تصاویر گرفته شده از سوی ماهواره‌های تجاری، عین الاسد را نظارت می‌کردند. مکنزی صبر کرد تا ایران، آخرین تصاویر خود را در آن روز، بارگذاری کند ”. نکته را گرفتید یعنی راحت میتوانند پیش بینی کنند که کجا را میخواهند بزنیم اینکه میگویند مثلا دو سه ساعت قبل از حمله تصمیم به عین الاسد شد نمی شدگفت غافل گیری !؟ پس نیاز به ماهواره خودمان داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
جالب تر اونجاییکه گفت افسر اطلاعاتش خبر داده ایران در حال سوختگیری 27 موشک بالستیکه، نفوذ اطلاعاتی رو میبینی تا کجاست ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
انتقام درست و حسابی باید گرفته شود و آن ها تلفات بدهند این چیزی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
درود بر سپاه پاسداران مقتدر / احساس غرور میکنیم / خیلی ها قدر این امنیت و این خانه امن را نمی‌دانند /
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
ان شاالله بزودی رهبر اننقلاب اعلام کنند که امروز آخرین روز از عمر ایالات متحده آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
منم با 10 کلاس سواد یکی اعلام کنه دکتر شدم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
آمریکا برای نابود شدن احتیاجی به ما ندارد، کمی صبر کنید تا ببینید چگونه خودشان خودشان را نابود می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۲۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
توجه توجه توجه :
هرگز دشمنان خبیث قسم خورده به خون و جان و مال و خاک و نوامیس و کودکان و مظلومان ایران اسلامی را دسته کم و ناتوان نگیرید این حرام لقمه های سفاکان منافقین کوردل و صهیونیستی نتانیاهو و آمریکایهای شیطان صفت جوبایدن خبیث ملعون تروریست پرور تروریست و انگلیس استعمارگر خبیث ملعون و آل سعودی خبیث موذی بد ذات خائن کثیف و همپیمانانشان در منطقه جهان اسلام ناب محمدی ص نقشهای خبیثانه ایی برای حمله و اشغال شهرها و روستاهای ایران اسلامی کشیده اند برای همین است که دارند داعش را احیاء و تقویت می کنند و صد در صد 100% با حمله های تهاجمی وحشیانشون از مرزهای ایران اسلامی می خواهند عبور کنند و بسیار کشتار و تجاوز و غارت کنند و به اسیری بردن از تمامی مسئولان نظامی امنیتی دفاعی خواهشمندیم تمامی مرزهای ایران اسلامی را به آماده باش صد درصد 100% قرار دهید و با پشتیبانیهای تصلیهاتی نظامی و نیروهای با تجربه تکاوری تمامی مرزهای کشور را تقویت کنید و از فرمانده و نیروهای سپاه قدس فرامرزی خواهشمندیم در خارج از مرزهای ایران اسلامی به داعش و دیگر نیروهای تروریستی وابسته به این کشورهای خبیث امان ندهید و تمامی مخفیگاها و پایگاه هاشون رو مورد هدف پی در پی قرار دهید و در نطفه نابودشان کنید که به والله قسم به والله قسم به والله قسم قصد حمله همه جانبه ویرانگرانه به ایران اسلامی عزیزمان را دارند تمامی مرزها را با شدت و حدت تقویت و پاسداری کنید ای برومندان دلاور مردان مرد شیر دلان بیشه شیران ایران زمین هشیار و بیدار و آماده باشید و لحظه ایی و کمتر از لحظه ایی غافل نشوید . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و عمل عاجل و کافی در امور دفاعی امنیتی بیش از پیش .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۵۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
حمله موشکی به عین الاسد ین فقط یک سیلی هشدار دهنده بود با موشکهای نقطه زن با خرج و انفجارهای ضعیف برای اینکه به شما تروریستهای آمریکایی جنایتکار حالی کند که گورتون رو از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص گم کنید و فرار را بر قرار ترجیح دهید اگر نه در انتقام سخت و خشن که در راه است و شک نکنید که در راه است دیگر از لشکریانتان نفری باقی نخواهد ماند که برایتان تعریف خاطره کنند با حجم آتش هزاران بار سنگینتر از این حجم موشکی ضعیف که دیدیت و توانستید تعریف خاطره کنید در آن روزهای انتقام سخت نه لشکری برایتان باقی خواهد ماند در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص نه عدوات نظامیتان باقی خواهد ماند در خشکی و دریا و آسمان به نفعتان است هر چه سریعتر جهان اسلام را ترک کنید برای همیشه بدانید و آگاه باشید ای دشمنان ایران اسلامی ایران اسلامی امروز دیگر یک کشو و یک ملت عقب نگه داشته ضعیف نگه داشته شده همانند زمان و دوران قاجاریه مفلوکین بی عرضه های وطن فروش و زمان پهلوی ملعون خائن وطن فروش تا دندان وابسته به شما اجنویان نیست ایران اسلامی امروز ایرانیست پیشرفته خردمند بصیر عادل مقتدر قدرتمند عظیم متحد و یکپارچه قدرتمند از هر لحاظ و مجهز به تمامی تکنولوژیهای به روز جهان و مقتدر و مستقل و قدرتمند و عدالت گستر و پیگیر حق حقوق ضایع شده اش می باشد و دیگر دوران بزن در رویی شما ابرقدرتهای پوشالین در جهان امروز تمام شده بدانید و آگاه باشید ایران اسلامی هم یک کشور ابرقدرت جهانیست که باید بهش احترام و عزت بگذارید در غیر این صورت عقوبتهای سخت و جبران ناپذیری در انتظارتان است . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
همین اتفاق نشون میده که مسولین ما فقط ادعا دارند! و در عمل ...............!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
مرگ بود که به سر آمریکایی ها نازل شد. اگر مایلی روایت پنتاگون مبنی بر اینکه "دست خدا با ما بود" یا " شانس آوردیم کسی نمرد" رو باور کنی، حماقت از خودتونه. این اتفاقا اثبات میکنه که این ها چقدر چرند میگن و قطعا کشته ی سنگین داشتن. من به نظرم این نظریه که این ها کشته هاشون رو مخفی کردن که جواب ندن خیلی منطقی تر از شانس آوردن ایناست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
انتقام سخت!
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۶:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام از علامت تعجی که گذاردی احساس کردم شک داری اما به این هم فکر کن تا به حال هیچ کشوری چه در جهان سوم و چه در هیچ جای عالم جراعت چنین کاری رو نداشته حال بماند که با آن سیطره ای که آنها در خبرگزاریهای جهان دارند نمی گذارند اخبار درز کند باید سالها بگذرد تا با خبرهای قطره چکانی تعداد کشته و زخمی هاشون لو بره آگه یادتون باشه تا دو هفته پای هیچ خبرنگاری رو به انجا باز نکردند
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۱:۱۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بعد از جنگ جهانی دوم هیج کشوری جرات حمله به پایگاه های امریکایی را نداشته بود امریکا اینا یکی از نشانه ها ابر قدرتیش میدونست ما با اینکار حیثیت امریکا را بردیم فاصله پرتاب موشک های ما یک ونیم دقیقه بود ما ادم کش وتروریست نیستیم وگرنه میتونستیم پرتاب همزمان بکنیم اونطوری هیچکس از اون پایگاه زنده بیرون نمیومد
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۲:۱۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
درود بر ایران دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
دوران بزن در رو تمام شد شما از پس یمن در محاصره بر نیامدید حالا تا صبح دروغ بگید که یه کم سردرد گرفتم تا ۲۰ دقیقه قبلش خبر نداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
چه قدر ماهرانه آقای کولمن دروغ گفت ساختمون بتونی تیکه تیکه شده ولی همه سردرد گرفتند بعد گودال انفجار ۱۲ متری درست شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
این حمله موشکی هیچ پشیزی ارزش نداره چون حتی یک نفر از نیروهای آمریکایی زخمی مهم نشده بیخود در بوق و کرنا نکنید انتقام سخت و حمله موشکی، کدام انتقام سخت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
مگه مهمه که کسی کشته بشه مهم همون جمله آخره که میگه هنوزکابوس میبینم مهم اینه قدرت ایران دیدن وفهمیدن نبایددست ازپاخطا کنن چرافقط فکراینه که بایدکشته میشدن .مهم پیام حمله بودکه داده شد .همونطورکه داعشیا ازفریادهای یازهرا مدافعان حرم میترسیدن وفرارمیکرد سربازان آمریکایی هم بااسم موشک فرارخواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
۱۱۰ زخمی داشته حداقل اونم نه سردرد!!!! ترومای مغزی که تا آخر عمر فرد رو از کار میندازه. گذشته از این ها امکان نداره کشته نداده باشن و فقط افراد کوته فکر روایت آمریکا مبنی بر کشته ندادن رو باور میکنن. مقاومت ۱۲ تا راکت شلیک کرد یه نفر مرد بعد اینا ۳۳ تا موشک خوردن یه نفرم نمرد؟ واقعا آدم های نادان زیاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
شما با تیرکمانت بزن نابودشان کن. تا پشیزی ارزش داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۱:۲۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
ما اصلا قصدکشتن کسی را نداشتیم فاصله زمانی پرتاب موشک های ما یک ونیم دقیقه بود که اگه انسانی اونجا هست فرصت داشته باشه دور بشه فقط وفقط تروریست هاند که موفقیت شون را تعداد کشته ها مقایسه میکنند امریکا از بعداز جنگ جهانی دوم کسی به پایگاه هاش حمله نکرده بود اما ما این طلسم را شکستیم ما قصدمون ضربه به حیثیت امریکا بود اگه ما قصد مون ادم کشی بود از امریکا پست تربودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
همه و همش دروغ می گویند
اینها کشته هایشان را هفته های بعد از کشورهای دیگر خارج کردند
برای رد گم کنی
چه تضمینی است این جهانخواران بی دین راست بگویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
مث وقتیه که جای پنج تا انگشتت روی صورت طرف میمونه ولی میگه : دردم نگرفت!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۳۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
اشتباه ما اینه که در مقابله با این جنایتکارای وحشی اونها رو قتل عام نکردیم جنایتکار وحشی تازه مال اول اونه اگر بدونید که اینها چه جنایاتی رو هم خودشون هم یاراشون تو دنیا مرتکب میشن میگید بارها کشتن اونا جایز هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
اینی که میگن هیچ کس کشته نشده، کاشکی یکجوری میتونستیم واقعیت رو نشون بدیم و این آمریکایی ها رو ضایع کنیم. البته که این فقط سیلی بود، انتقام اصلی مونده
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۵۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
مهمتر از کشته شدن چند نفر آمریکایی بی ارزش که اگر هزاران نفرشون را هم میکشتیم داغ دلمون کم نمیشد، شکسته شدن هیبت آمریکا بود که میگفت حتی یک پرنده کوچک را هم با ماهواره میبینه و برای از بین بردنش برنامه ریزی میکنه
حتی این حرفها را هم که میزنند که خیلیش دروغ است نشان ضعف و بیچاره گی آمریکایی هاست که به فرض که میدونستند ما میخواهیم حمله کنیم فقط و فقط میتونستند برای فرار برنامه ریزی کنند. فقط برای فرار برنامه ریزی میکردند . خیلی خنده دار است و ابهت آمریکا نابود شد
Iran (Islamic Republic of)
صداقت
۱۱:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
امریکا عزیزترین شخص را ازما گرفتی نابودت خواهیم کرد .انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
خودتونو مسخره کردین
خبرمیدین ما میخواهیم بزنیم به پناهگاه برید
حالا هی مانور بدین سر هیچی (شاید هم منحرف کردن افکار عمومی به سوی دیگر است)
اونا بدون خبر دادن حاج قاسم عزیز رو ترور کردن وشما فقطیک تیتر رو برند کردید(انتقام سخت)
اگه راست میگین واقعی وسریع انتقام بگیرید
چرا درسوریه به هیچ کدام از حملات اسراییل به مواضع ایران پاسخ داده نمیشود....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
دلیل این چرت که گفتین چیه ؟؟دقیق که میخوندین میفهمیدین همونطور که ما اطلاعات اونارو داریم اوناهم ازمادارن .صدتاکامیون موشک به سمت مرزها برده شده که مشخصه میفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
اصلا سرتاسر عراق و منطقه پناهگاهی نیست که اینا برن توش!!!! این پناهگاه ها برای خمپاره طراحی شده نه موشک بالستیک. پناهگاه هایی که انفجار ۶۰ پوند ماده ی منفجره ی تحمل میکنه نه ۱۰۰۰ پوند مواد منفجره که با سرعت ۷ ماخ مثل شهاب سنگ میاد پایین. خبر دادیم که برن پناهگاه؟ وقتی عقل نباشه جان در عذابه. متاسفم واقعا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
وقتی جامعه ی جهانی با سازمان های عریض و طویل در برابر بی قانونی و تعرض آشکار به حقوق ملتی سکوت و بعضا حمایت های ابلهانه صورت بگیره. وقتی کشوری که باید از مهمانش مراقبت میکرد ک نکرد و با ترس نتوانست حقوق تضییع شده رو جواب بده باید منتظر اقدامات چنینی باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
واقعا احساس عرور کردم وقتی صحبتهای این سرباز امریکایی رو خوندم احسنت به دلاوران تاریخ ساز سپاه پاسداران .لذت بخشه پستی و زبونی دشمن رو دیدن و شنیدن و خوندن .جانم فدای رهبرم سید علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
اگه همه ارتش امریکاهم بکشیم باز هم در مقابل سردار بی ارزشن نه تنها امریکایی ها بلکه هیچ کشوری مردی مثل سردار ندارن
تا ابد در دل تمام انسانهای ازاده خواهد بود
ان شا الله دعاگوی ما باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
دست اندرکاران محترم سایت باشگاه خبرنگاران جوان خسته نباشید میگم خدمت شما عزیزان.اما میخواستم به عرض برسونم این نسخه سایتی که طراحی کردید و هنوز هم در مراحل آزمایشی هست خیلی ناجور وبد شده. لطفاهمون نسخه قدیمی باشه خیلی بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
نظر منم همینه.انگار طراحان ایران خودرو و سایپا طراحی اش کردن.قبلیه خیلی بهتر بود حالا خواستین تغییر بدین رنگ قرمز را تغییر میدادین و رنگ ملایمی جانشین میکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
حمله به این عین الاسد حمله ضعیفی بود،از قبل هم که لو رفته بود و تنها خبر داشتند، هیچ هواپیما یا تجهیزاتی هم آسیب ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
تو باور کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
در خانه اگر کس است یک حرف بس است.
اونی که قراره بفهمه فهمیده شما خیلی حرص نخور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
کاشکی سانت به سانت پایکاه رو میزدید.موشک باران عین العسد در مقابل کشتن یه ایرانی خوب بود ولی در مقابل شهادت سردار کم بود.کم بود والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
انتقام اصلی بیرون راندن تروریست های امریکایی از منطقه است. الیس الصبح بقریب
France
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
تاریخ همچین عملیاتی به این پنهانی و این پیچیدگی و در این حجم کشتار و خسارات به خودش ندیده بود.. آمریکا بسوز و از سوختن بمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
این جواب تاریخ به ظلم به ملت ایران هست.
ظلم ستیزی شاخصه ی ایرانی مسلمان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
از کجای تاریخ؟۴ سال اینگلیس بیسم هیتلر رو گوش میداد بعد ۱۳ سال لو دادند.ارزش حمله به عین العسد بالاست ولی زیادروی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
خوبه میگه دو ساعت قبل متوجه شدن، بخون گلم متن و بخون انچنان پنهانی نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
تا انتقام سخت مونده این فقط سیلی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
مسلما هر گونه ظلم و تجاوز و زیاده خواهی نباید بی جواب بمونه. به ویژه که سازمان های جهانی به بازیچه هایی در دست سیاست مداران روانی و بی عقل مستکبر غرب مبدل شدند.
آخرین اخبار