عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی:

بهترین گزینه برای حماس، شرکت در انتخابات با فهرست ملی مشترک است

عضو دفتر سیاسی حماس بهترین گزینه برای این جنبش را شرکت در انتخابات با فهرست ملی مشترک دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی فلسطین آنلاین نوشت: سهیل الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با تاکید بر اینکه بهترین گزینه برای این جنبش این است که با فهرست ملی مشترک و یکپارچه از همه گروه‌های فلسطینی در انتخابات شرکت کند، گفت: نیرو‌های پلیس با لباس آبی در نوار غزه و کرانه باختری بر روند انتخابات نظارت خواهند داشت.

سهیل الهندی در گفت و گوی ویژه با این روزنامه گفت: گزینه مشارکت با فهرست گروه‌های مشترک بر اساس برنامه سیاسی تنظیم شده است که به اصول فلسطینی و موضع یکپارچه فلسطین در حمایت از طرح ملی پایبند است.

وی افزود: در صورتی که این هدف محقق نشود، حماس گزینه‌های دیگری برای مشارکت دارد که هنوز در دست بررسی است.

الهندی با اشاره به موضوع تشکیل دادگاه انتخابات گفت: حماس و فتح نام یک گروه از قضات را ارائه کرده اند و در نهایت قضاتی انتخاب خواهند شد که میان همه گروه‌های فلسطینی به عدالت و شفافیت شناخته شده اند. الهندی درباره انتخابات داخلی حماس نیز گفت که این انتخابات هنوز در جریان است و هفته‌های آ‎ینده نتایج آن اعلام خواهد شد و رهبران جدید، جنبش حماس را در آینده هدایت خواهند کرد.

الهندی تاکید کرد انتخابات داخلی عامل قدرت جنبش حماس خواهد بود و در فضایی مثبت و به دور از هرگونه تنش برگزار می‌شود و پیامی است به ملت فلسطین مبنی بر این که حماس خواستار دموکراسی و مشورت است و بر حق مردم فلسطین در انتخاب نمایندگان خود تاکید دارد.

وی افزود: اقدام حماس در برگزاری انتخابات داخلی با توجه به چالش‌های بزرگ فراروی آن از جمله انتخابات عمومی در فلسطین پیامی روشن است مبنی بر این که این جنبش به دموکراسی اهمیت می‌دهد.

الهندی با تاکید بر وجود آمادگی کامل حماس برای مشارکت در انتخابات عمومی، از تشکیل کمیته‌های انتخاباتی مرکزی توسط حماس خبر داد که تلاش برای دستیابی به نتایجی روشن است.

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد نتیجه هرچه باشد حماس از همه برای مشارکت در تشکیل حکومت ملی دعوت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد حماس در زمینه مقاومت و پایگاه مردمی دستاورد‌های بزرگی دارد و برای حفظ اصول تلاش زیادی کرده است و در ضمیر همه مردم فلسطین حضور دارد، از این رو مقاومت عنوانی درشت برای برتری حماس در کرانه باختری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار