حماس: انتخابات فلسطین فرصتی برای تحقق وحدت ملی است

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که انتخابات فلسطین فرصتی حقیقی برای حرکت به سوی وحدت ملی و ایجاد تغییری اساسی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «صفا»، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که انتخابات فلسطین فرصتی واقعی برای حرکت به سوی وحدت ملی است.

او در کنفرانس مجازی «اندیشه عربی» گفت: حماس بر این باور است که تداوم اختلافات و چنددستگی، منفعت بزرگی برای اشغالگران اسرائیلی است و حماس تلاش خواهد کرد با وجود موانع و مشکلات به این مسئله پایان دهد.

بدران افزود: پس از تجربه ناکام روند پیمان اسلو در سال‌های متمادی گذشته، حماس به دنبال ایجاد تغییری در ساختار سیاسی فلسطین از طریق انتخابات است و می‌خواهد که نظام سیاسی به گونه‌ای باشد که تمامی فلسطینیان بدون تک‌روی در آن مشارکت داشته باشند.

او تأکید کرد: انتخابات فرصتی برای ایجاد تغییر واقعی است و باید به تصمیم ملت فلسطین احترام گذاشت، نه اینکه، آن را به خاطر انتخابش، مجازات کرد. نمی‌خواهیم مردم ما تحت فشار و ترس پای صندوق‌های رأی بروند. ما در توافق قاهره، تلاش کردیم که آزادی‌ها را افزایش دهیم و بر این اساس فرمانی برای آغاز آزادی‌ها صادر کردیم.

عضو دفتر سیاسی حماس افزود: حماس در سطح سیاسی از توافق اسلو عبور کرده است و در نشست قاهره، هیچ گروه فلسطینی درباره اسلو سخن نگفت، زیرا این اجماع وجود دارد که این توافق از بین رفته است.

او گفت: حماس در سال‌های اخیر از حداقل مواضع توافق شده به ویژه سند توافق ملی مراقبت و بر حق مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگری تاکید کرده است. فلسطین، مسئله یک ملت زیر شکنجه است. حماس هم حق مقاومت دارد تا کشور فلسطین شکل بگیرد.

عضو دفتر سیاسی حماس این باور که انتخابات فلسطین، جایگزین یا در تضاد مقاومت است را تکذیب و تاکید کرد که حماس حق دارد با تمامی ابزار‌های قانونی با اشغالگری مقابله کند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس پس از پیروزی در انتخابات سال ۲۰۰۶ به مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست ادامه داد و این مسئله باعث شد فشار‌های بین المللی برای پذیرش چهار شرط از جمله به رسمیت شناختن اسرائیل بر این جنبش زیاد شود و زمانی که آن را نپذیرفت بر پایگاه مردمی آن افزوده شد و رژیم صهیونیستی از ترس قدرت حماس محاصره نوار غزه را آغاز کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار