سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: نگران کاهش پایبندی‌های ایران هستیم

وزارت خارجه آمریکا از نگرانی کشورش در خصوص کاهش پایبندی ایران به پروتکل الحاقی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص کاهش پایبندی‌های کشورمان در خصوص پروتکل الحاقی ابراز نگرانی کرد. او گفت: ما نگران کاهش پایبندی ایران به پروتکل الحاقی هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تأکید کرد: ما بار دیگر بر آمادگی واشنگتن برای وارد شدن در گفتگو‌ها با ایران به منظور بازگشت به توافق هسته‌ای تأکید می‌کنیم. ما آماده دیدار با ایرانی‌ها در چارچوب ۵+۱ هستیم.

او در ادامه تصریح کرد: آماده گفتگو برای رسیدن به مرحله‌ای هستیم که ایران به تعهداتش پایبند باشد و بعد از آن، ما مقابله به مثل می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: ما ایران را مسئول حملاتی می‌دانیم که وکلای (منطقه‌ای اش) انجام داده و آمریکایی‌ها را هدف می‌گیرند. حملات اخیری که در عراق به انجام رسید، از سوی گروه‌های مورد حمایت ایران انجام شد.

او در ادامه سخنانش مدعی شد: ما در تشدید اوضاعی که ایران از آن برای تحقق هدفش که همانا بی ثباتی عراق است، مشارکت نخواهیم داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: ما توافق با طالبان را مورد بررسی قرار خواهیم داد و سطح خشونت در افغانستان غیرقابل پذیرش است.

اظهارات ضد ایرانی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه کشورمان در حالی بیان می‌شود که آمریکا با وجود مصوبه پارلمان عراق برای خروج کامل نیرو‌های خارجی، هنوز نیرو‌های خود را به طور کامل از این کشور خارج نکرده است.

ساعاتی پیش، رسانه‌های خبری از سقوط چند فروند موشک در محوطه سفارت آمریکا در بغداد خبر داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
ایران هم نگران نگرانی امریکاست ولی چاره چیه امریکا باید سر کیسه را شل کند و امتیازات برجامی را برای ایران قائل شود.
Germany
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
به جهنم که نگرانید! خوب نگران نباشید.
چقدر قول دادید و انجام ندادید
آخرین اخبار