خوزستان در چنگال کرونای انگلیسی دست و پا می‌زند/ علت مقاومت برای قرنطینه چیست؟

با شیوع کرونای انگلیسی در خوزستان، وضعیت روز به روز بدتر می‌شود، اما هنوز قرنطینه ۲ هفته‌ای در این استان اجرا نشده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وضعیت خوزستان طی روز‌های گذشته وخیم‌تر شده و هم اکنون ۱۱ شهر استان در وضعیت قرمز و ۸ شهر در وضعیت نارنجی قر‌ار دارند. انتشار کرونای انگلیسی باعث شده است آمار کرونا به شدت افزایش پیدا کند و بسیاری از بیمارستان‌ها در حالت اشباع قرار گرفته‌اند و کرونای انگلیسی روزبه‌روز در حال گسترش بین شهرها است.

داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: دیروز ۴ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای این شهرستان بستری شدند که همگی از یک خانواده بودند، این در حالی است که موارد روزانه مثبت سرپایی که در منزل مراقبت و قرنطینه می‌شوند رو به افزایش است.

او با بیان اینکه سوش جدید این ویروس موسوم به نوع انگلیسی، واگیری بسیار بیشتری دارد، افزود: ویروس کرونا اکنون به همه نقاط استان رسیده است و نتایج رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم قطعاً فاجعه‌بار خواهد بود، ضمن اینکه ویروس جدید و خطرناک کرونا اکنون میان خانواده‌های هندیجانی در حال انتشار است و از عموم مردم می‌خواهیم ضوابط بهداشتی را رعایت و از دورهمی خانوادگی و حضور در اماکن شلوغ پرهیز کنند.

افزایش ۱۰ برابری مراجعه به مراکز نمونه‌گیری در اهواز

امرالله مردانی رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز درباره آمار کرونایی‌های اهواز گفت: آمار مراجعه مردم به مراکز نمونه‌گیری منتخب شهر نسبت به ۲ هفته گذشته ۱۰ برابر شده است و ویروس جهش‌یافته انگلیسی علائمی همچون سردرد، کوفتگی بدن، آبریزش بینی و گلودرد به‌همراه دارد.

او بیان داشت: در شرایط موجود، چیزی به‌عنوان سرماخوردگی نداریم و هر کسی که این علائم را داشت به کرونا مبتلا شده است، مگر اینکه جواب تستش منفی اعلام شود، به همین دلیل از مردم درخواست داریم که ماسک زدن را فراموش نکنند و از تردد‌های غیرضروری و حضور در تجمعات خودداری کنند تا شرایط در استان بهتر شود.

مردانی اظهار کرد: مردم از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌های اهواز خودداری و ابتدا به مراکز نمونه‌گیری منتخب در سطح شهر مراجعه کنند، در این مراکز از بیماران نمونه‌گیری می‌شود و اگر جواب آن مثبت شد در صورت نیاز به بیمارستان اعزام می‌شوند در غیر این‌صورت بار مراجعات به بیمارستان‌ها بسیار زیاد می‌شود.

پلمب اصناف به جرم سرپیچی از شیوه نامه‌های بهداشتی

جمال عالمی‌نیسی فرماندار اهواز درباره وضعت کرونا در مرکز استان گفت: اهواز در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد و بیمارستان‌ها مملو از بیماران مبتلا به کرونا است؛ ICU‌ها پر هستند و میزان تلفات و مرگ‌ومیر بالا رفته است، کرونای انگلیسی بسیار مهاجم است و قدرت انتشار آن بالاست و آسیب‌پذیری بالایی ایجاد می‌کند.

او افزود: روز یکشنبه تصمیم گرفته شد که وضعیت بازار‌ها را کنترل کنیم بنابراین با تیم‌های اماکن، صمت و بهداشت در سطح شهر حضور پیدا کردیم و از نقاطی از شهر بازدید شد و تقریباً اهالی کسب‌وکار همکاری و اکثراً تعطیل کرده‌اند، اما برخی مغازه‌ها همچنان باز هستند که تذکرات داده شد و برخی نیز پلمب شدند.

رؤسای ۶ بیمارستان کرونایی اهواز خواستار تعطیلی ۲ هفته‌ای خوزستان

رؤسای ۶ بیمارستان اهواز که در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند خطاب به استاندار خوزستان، خواستار تعطیلی ۲ هفته‌ای استان شدند.

میثم معزی رئیس بیمارستان گلستان اهواز دراین‌باره اظهار کرد: شرایط کرونایی خوزستان به‌گونه‌ای است که آمار مراجعه به بیمارستان‌ها به‌صورت لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده اند، به همین دلیل تعطیلی و قرنطینه استان تا حدی به بهتر شدن وضعیت کمک می‌کند.

او با ابراز اینکه پیک جدید ویروس کرونا با شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی در خوزستان آغاز شده و با سرعت در حال پیشروی است ادامه داد: سرعت انتشار ویروس به‌حدی بالا است که گنجایش بیمارستان‌های اهواز پر شده است که به نظام درمان خوزستان آسیب جدی وارد می‌کند، به همین خاطر از استاندار تقاضا داریم که نسبت به تعطیلی استان و شهرستان‌های قرمز اقدام لازم را انجام دهد.

معزی با بیان اینکه رؤسای بیمارستان‌های رازی، امام خمینی (ره)، سینا، امیرالمؤمنین (ع)، طالقانی و گلستان اهواز که درگیر کرونا هستند از استاندار خوزستان درخواست تعطیلی ۲ هفته‌ای خوزستان را دارند، اظهار داشت: از مردم انتظار داریم که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از تردد غیرضروری و تجمع خانوادگی خودداری کنند تا از پیک بیماری در خوزستان عبور کنیم.

 سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان درباره وضعیت بحرانی کرونا در استان گفت: به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از رئیس جمهور درخواست می‌کنم که تعطیلی ۲ هفته‌ای و قرنطینه استان را تأیید کند، در این زمینه با معاون رئیس جمهور نیز صحبت شده است تا این مسئله را پیگیری کند.

او بیان کرد: از روز جمعه که معاون وزیر بهداشت در استان خوزستان حضور یافت، درخواست داشتیم که خوزستان تعطیل و قرنطینه شود، بنابراین در روز شنبه پیشنهاد‌هایی به ستاد ملی کرونا ارائه شد تا این درخواست مورد تأیید قرار بگیرد، اما ستاد ملی کرونا با این درخواست موافقت نکرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
با سلام
فرماندار بی فکر وبی تدبیر اهواز ،بجای تعطیلی بازار توسط مامورین مبادرت به قطع برق در هسته مرکزی شهر به مدت چهارساعت در ساعات پایانی شب کرده که این خود باعث مشکلات عدیده برای منازل مسکونی واقع در هسته مرکزی شهر شده ،خواهش میکنیم اقدامی کنید
Iran (Islamic Republic of)
طاهری
۱۱:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
دود تخلفات کسبه تو چشم مردم میره، خب حرف گوش بدن و تعطیل کنن که برای منازل مسکونی مشکلی پیش نیاد
Iran (Islamic Republic of)
تینا
۱۹:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
مسئولان خوزستان چرا اجازه می گیرن از رئیس جمهور و وزرا؟ اونا اگر به فکر مردم بودن خودجوش اعلام قرنطینه و تعطیلی میکردن، نه اینکه صبر کنن مسئولان تقاضا بدن، تعطیلی کنید تا اوضاع اروم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ثمین
۱۸:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
هیشکی به فکر خوزستان و خوزستانی ها نیست، حالا بگن منابع نفت و گاز در خطر هستن، خوزستان رو تخلیه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
پس چرا تا حالا نمیگفتید کرونای چینی؟ الان تو تیتراتون حداقل 30 تا کرونای انگلیسی خووندم، نکنه قبلس مال چین نبوده؟