کرونای انگلیسی مهمان ناخوانده این روز‌های خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۶۶ مورد ویروس کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شده که  از این میزان ۲۲ مورد آن در این استان بوده  است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان  با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی نسبت به نوع ویروس قبلی سرایت و بیمار زایی بالایی دارد و تمامی سنین را درگیر خود می‌کند، گفت: با وقوع افزایش مبتلایان در ۶ دی ماه انتظار بسته شدن مرز‌ها و یا کنترل شدید آن را داشتیم که این اتفاق صورت نگرفت.

او با اشاره به اینکه ۶۶ مورد ویروس کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شده است که  از این میزان ۲۲ مورد ویروس کرونای انگلیسی در خوزستان بوده  است، افزود: یکی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز راه اندازی کلنیک‌های تنفسی با حضور پزشکان متخصصان از جمله ریه، تنفسی، عفونی و همچنین مراکز سرپایی ۱۶ و ۲۴ ساعته در جهت کاهش بار مراحعات به بیمارستان‌ها است.

علوی اظهار داشت: همچنین با استقرار اتوبوس آمبولانس در نزدیکی مطب پزشکان، افرادی که از سوی پزشکان برای تست معرفی می‌شوند، با مراحعه به این اتوبوس‌ها تست پی سی آر  از آنان گرفته می‌شود  و در کمترین زمان جواب را دریافت می‌کنند.

 رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی باید شیوه رفتاری در برخورد با آن تغییر و به عنوان مثال در اماکن شلوغ سعی شود زمان حصور کمتر از ۵ دقیقه باشد و از ۲ ماسک استفاده گردد و فاصله حدود یک و نیم متری رعایت شود.

سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در جلسه ستاد کرونای استان که با حضور معاون وزیر بهداشت برگزار شد، تصمیمات جدی‌تر در خصوص مقابله با بیماری کرونا از جمله تعطیلی ۲ هفته‌ای استان مطرح شد که  این پیشنهاد  از سوی ستاد ملی کرونا مورد موافقت قرار نگرفت ولی ما انتظار موافقت با این تصمیم را داشتیم.

 او  با بیان اینکه در گفتگو با معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت با توجه به شرایط استان موضوع قرنطینه کردن و تعطیلی استان مطرح و قول داده شد در این رابطه با رئیس جمهور صحبت  شود و پیگیری‌های لازم صورت گیرد، افزود: در این خصوص همه  مسئولان برای این موضوع هم صدا شده اند و استاندار خوزستان و نمایندگان در مجلس پیگیر این موضوع هستند.

 حسینی با تاکید بر  رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: باید برای مقابله با شیوع این بیماری  و ویروس جهش یافته آن تصمیمات قاطع تری در استان صورت گیرد.

شهرستان‌های اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، خرمشهر، رامهرمز، شادگان، هویزه، کارون، دشت آزادگان و ماهشهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار